פרשת ההתעללות בפעוטות בגן "סיגל" בחולון: הפרקליטות הודיעה היום (ראשון) כי היא מבקשת לגזור על הסייעת אורטל בנימין תקופת מאסר של 15-10 שנים, בעוד על הסייעת רינת ינקו היא מבקשת להטיל 10-7 שנות מאסר, זאת בגין העבירות בהן הורשעו. כזכור, השתיים הורשעו בעבירות של התעללות בקטין כולל התעללות נפשית, ותקיפה של 26 פעוטות מהגן.

הפרקליטות מבקשת להתייחס לרף הגבוה במתחם ולכן מבקשת עבור אורטל בנימין 13 שנות מאסר בפועל,  בתוספת פיצוי למשפחות ומאסר על תנאי ועבור רינת ינקו מבקשת המדינה 9 שנות מאסר בפועל בתוספת מאסר על תנאי.

עו"ד אפרת רותם, פרקליטות מחוז תל אביב: "אי אפשר להתעלם כי כל אחת תרמה תרומה זהה לאווירת הפחד והאימה בגן, כל אחת במעשיה, הסכמה שבשתיקה כי זה בסדר להתנהג ככה לאורך שלושה שבועות מצולמים. כל זה מתחבר לנסיבה שהמעשים לא פסקו בשל עצירה של מי מהנאשמות. אלמלא אותו חשד שהפגינו שתי אמהות והגיעו לחשיפת הפרשה ייתכן שהמעשים לא היו מתגלים והפעוטות היו ממשיכים לסבול תחת זרוען של הנאשמות והיו מצטרפים פעוטות נוספים למעגל".

"לכל הפעוטות נגרמו נזקים בטווח המיידי, באו לכדי ביטוי בהפרעות התנהגות שונות, עיכוב התפתחותי, עיכוב שפתי, כולם טופלו על ידי גורמי טיפול שונים. ישנם פעוטות ששנתיים לאחר שהופסקו אירועי אלימות עדיין מטופלים וטרם עלו על מסלול תקין ולא ידוע אם יעלו על מסלול תקין. כל זאת צריך לקבל ביטוי. נבקש לתת משקל מיוחד להרשעת הנאשמות בהתעללות נפשית כלפי הפעוטות בגן, פוטנציאל הנזק העתידי העלול להתממש בעתיד", סיכמה הפרקליטה.

גל לוי, אמא לפעוטה מהגן: "אמה שלי, הנשמה שבי הלכה בריאה לגן וחזרה עם תו נכה. את הנכות של אמה כבר לא נצליח לבטל. לקח לי שנתיים להבין את זה, ולהצליח להגיד את זה. אבל גם אנחנו נפגענו ביחד עם א. גם אני וגם בעלי אילן, וגם אח של אמה, כולנו קורבנות של ההתעללות הזאת! החיים שלנו לעולם לא יחזרו להיות כפי שהיו לפני שא הלכה לגן הזה. לפני שאני, שלחתי אותה לגן הזה".

 חן קובריץ כהן, מטה המאבק למען הילדים המלווה את ההורים מרגע התפוצצות הפרשה: "אנחנו חיים בעידן חדש,  של החמרת ענישה למתעללות שפוגעות ביקר לנו מכל!  הפרקליטות היום אמרה בקול רם וברור, שהייתה כאן פגיעה קשה באמון ההורים, באמון הציבור כלפי ציבור הגננות, ונוספת לכך גם הרשעה תקדימית בהתעללות נפשית שגם עליה יש לתת את הדין. אין באמת מספר שיכול לרפא את הכאב והשבר של ההורים.  אבל יש פה הלימה ואמירה, שהתעללות בפעוטות, היא אחת העבירות החמורות בספר, ולא עבירה של עבודות שירות!".

סופי בן-יאיר, ראש תוכנית ההכשרה לגן, המכללה לחינוך ע"ש קיי, באר-שבע:"לשנים הראשונות בחייו של הילד חשיבות רבה בכל הקשור לעיצוב אישיותו, להתפתחותו הרגשית-חברתית, הסנסומוטורית והקוגניטיבית. בגיל הינקות המוקדמת מתקיימת התקשרות בין הפעוט למבוגר בו. בפעוט טבוע צורך מולד ואוניברסלי ליצור קשר עם האדם המטפל בו, וקשר זה חיוני להתפתחות חברתית ורגשית תקינה. חשוב לחזק את הקשר הזה, לטעת אמון בפעוט, על מנת  לקדם את יכולותיו בכל התחומים. פעוט המגיע למסגרת חינוכית תלוי באופן מוחלט באנשי החינוך. אלה אמונים על הדאגה לילד, טיפול מיטבי, תמיכה בצרכים השונים וחינוך ערכי. על אנשי החינוך העובדים בגיל הרך לראות את עבודתם כייעוד ושליחות, מתוך הכרה בחשיבותן של שנים אלו כמעצבות את אישיותו והתפתחותו המיטבית של הילד. "