אישה כבת 85 נמצאה היום (שלישי) ללא רוח חיים ברחוב החשמונאים בחולון. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה, זיהו את הקשישה כשהיא מחוסרת הכרה, ונאלצו לקבוע את מותה במקום.

כמו כן, התחזק החשד לאירוע לאומני כאשר צוות החקירה המשולב של המשטרה והשב"כ פרסמו את זהותו של החשוד, מוסא צרצור בן 28 מקלקיליה. ברגעים אלו מתנהל מצוד כבד בניסיון להתחקות אחר החשוד, המפכ"ל שבתאי שוהה בזירת האירוע וקיבל עדכון על קצב התקדמות החקירה, והנחה את הכוחות לעשות הכל עוד במהלך הלילה כדי להביא למעצרו של החשוד ואכן מתחזק החשד שמדובר בפיגוע לאומני.

בנוסף נמסר מהמשטרה כי נמצא כלי הרצח של החשוד והוא מוט ברזל באמצעותו חבט באישה. בשב"כ מציינים כי צרצור נשא אישור כניסה לישראל ונבדק חשד שהוא עבד באתר בנייה סמוך. כמו כן, המשטרה עיכבה בשעות הבוקר חמישה תושבי השטחים שנשאו היתרי כניסה לישראל ובתום תחקיר הם שוחררו.

מוסא צרצור, המחבל החשוד מהפיגוע בחולון (צילום: דוברות המשטרה)
מוסא צרצור, המחבל החשוד מהפיגוע בחולון (צילום: דוברות המשטרה)

במקביל, חוקרי המשטרה ממרחב איילון הצליחו לאתר תיעוד מצולם של האירוע, בו נראה חשוד כשהוא מגיח מאחורי הקשישה, חובט בה עם חפץ כבד ובורח. כמו כן, במשטרה דיברו עם מספר עדים, בהם תושבת האזור, המאששת במעט את המשטרה. כוחות גדולים נמצאים במקום, כאשר כוחות נוספים של המשטרה והשב"כ מנהלים מצוד בניסיון להתחקות אחר החשוד, מתוך הערכה שהוא עדיין באזור המשטרה פרסה מחסומים ומבצעת בדיקות בכל גזרת תל אביב. בנוסף, במשטרה מנסים לאתר מצלמות אבטחה נוספות על מנת להתחקות אחר עקבותיו של החשוד.

זירת האירוע בה נמצאה קשישה ללא רוח חיים (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
זירת האירוע בה נמצאה קשישה ללא רוח חיים (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

בסיום הערכת מצב שקיים בזירה סגן מפקד מחוז ת"א, תת ניצב דוד פילו, הוטלה החקירה על היחידה המרכזית במחוז ת"א. כאמור, הסריקות אחר החשוד נמשכות, כאשר זהותו טרם ידועה בשלב זה. 

בעקבות הפיגוע מסר ראש הממשלה יאיר לפיד כי "מדובר בפיגוע מזעזע של מחבל נתעב ופחדן שרצח אישה קשישה שלא יכלה להלחם בו. כוחות הביטחון פועלים בשעה זו למצוא את המחבל, ואני סומך עליהם שישימו ידם עליו. אנחנו ננהג ביד קשה נגד הטרור, נתפוס את המבצע ואת שולחיו". 

החובשים של מד"א דניאל גיאת ונתן רוס סיפרו: "הפצועה שכבה על המדרכה כשהיא מחוסרת הכרה עם חבלות מדממות בגופה. ביצענו בדיקות רפואיות היא הייתה ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותה".