המיליארדר לב לבייב יגיע היום (רביעי) ב-11:00 לחקירה בלהב 433 במשטרה בגין מעורבותו, על פי החשד, בפרשת "היהלום השחור", אחרי שנחת הלילה בישראל. מדובר בפרשה הקשורה להברחת היהלומים לארץ על ידי גורמים בחברת היהלומים LLD של לבייב, שמאז 2018 נעלמו עקבותיו. 

נזכיר כי לפני קצת יותר מארבע שנים, באוגוסט 2018, הייתה אמורה להיערך בקיסריה חגיגת בר המצווה לנכדו של לבייב, אולם עקב פתיחת החקירה בפרשת "היהלום השחור" הוחלט להעתיק את מקום החגיגות לרוסיה, ומאז ממתינים במשטרה לחזרתו של לבייב לישראל. 

במהלך אותה חקירה מצאה את מותה גם מזל הדדי, מנהלת החשבונות בחברת החשבונות של לבייב, שבאופן טרגי נפלה, לכאורה, מהקומה העשירית בבניין שבו עבדה ברמת גן, סמוך לבורסת היהלומים. 

האירוע המצמרר התחולל ימים אחדים אחרי שנחקרה באותה פרשה, ובעקבותיו החלו חילופי האשמות, כאשר מחד קבעה המשטרה כי היא שמה קץ לחייה, ומאידך טענו בחברה בבעלות לבייב כי החקירה הקשה שעברה במשטרה היא שהובילה אותה אל מותה. 

את טענות המשטרה והחברה הדפו בעלה ובני משפחתה של המנוחה, שטענו כי היא נרצחה.

שלושה חודשים לאחר מכן הפרקליטות חרצה את הדין, שעה שקבעה כי אין חשד לפלילים בהתייחס למותה של הדדי. "לאחר בחינה מעמיקה של נסיבות האירוע והראיות שנאספו בתיק חקירת מותה של מזל הדדי ז"ל, נמצא כי אין חשד לעבירה פלילית ומשכך תיק החקירה נסגר בהיעדר ראיות למעשה פלילי. מטעמי צנעת הפרט לא נפרט את כלל ממצאי החקירה", נכתב בהודעת הפרקליטות.

במסגרת חקירת הפרשה, נחקרו בני משפחתו של לבייב, אולם בשלב מסוים נקלעה החקירה למבוי סתום, שעה שלבייב עצמו נשאר ברוסיה ובמשטרה ובפרקליטות העריכו כי הוא מתעלם מהחקירה ומנצל את קשריו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, במטרה לא להגיע לארץ. לבייב דרש כל העת התחייבות מהמשטרה כי לא ייעצר אם יגיע לישראל לחקירה. 

הבוקר, כאמור, התברר כי הוא יגיע לחקירה לאחר שזומן אליה ולא נעצר, ובמשטרה ינסו לבדוק את מידת מעורבותו בפרשה שהעסיקה את החוקרים חודשים ארוכים, ומעסיקה אותם עד היום לאחר שנקלעה למבוי סתום.