סאגת מינויו של מני מזוז ליו"ר הוועדה למינוי בכירים למשך שמונה שנים עוררה סערה, במסגרתה הגיש ארגון לביא עתירה כנגד המינוי. בנוסף, שרת הפנים שקד ביקשה מראש הממשלה לפיד למנות את מזוז, זאת לצורך מינוי הרמטכ"ל בלבד. במכתב כתבה שקד, כי "פרשנות פשוטה של סעיף 30 לחוק יסוד הממשלה מורה כי כל ממשלה רשאית למנות כל מינוי מטעמה בכל זמן ובכל עת", אך הוסיפה כי "יחד עם זאת, אין לנהוג בסטנדרט הכפול של של המותר ואסור בממשלה יוצאת".

תשובת המדינה לעתירה נגד מינוי מזוז: "פתח לכרסום במעמד חברי הוועדה"
בשל קשר אישי עם היועמ"שית: בקשה מחיות להחליף שופטת בעתירה נגד מינוי מזוז

פרשן חדשות 13 ברוך קרא התארח היום (רביעי) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחס למהלך הדיון: "שלושת השופטים דיי קטלו את עמדת הפרקליטות, לא מצאו בה הרבה הגיון ואני חייב לומר את האמת - קשה למצוא בה הגיון". נזכיר, מדובר בעמדה הנחרצת של היועמ"שית שלא מקבלת את הצעת בג"ץ לכך שמזוז, יו"ר אותה ועדה שאמורה לבחון את מינויי הבכירים, צריך להתמנות לשמונה שנים, ולא כפי כשהציע בג"ץ רק לצורך מינוי הרמטכ"ל".

"הם לא הצליחו להבין את ההיגיון. הם באים ואומרים 'אנחנו באותה חשד חושדים במינוי שנעשה במהלך ממשלת מעבר'. הדבר הזה למעשה הוא מעלה עוד יותר חשד", הוסיף קרא. 

פרשן חדשות 13 הרחיב בנוגע לאפשרויות העומדות בפני השופטים בסוגיה: "יכולות להיות פה כמה אפשרויות. אפשרות אחת שהם ממש מתערבים, אומרים אד הוק וזהו. אפשרות שהיה שהם מחזירים את זה לממשלה ואומרים 'אנחנו לא מקבלים את עמדת היועצת, לשנוות אד הוק זה לא סביר, אתם עכשיו תחליטו, הממשלה, יש לכם שתי אלטרנטיבות', פה זה מעניין איך לפיד יפעל".

הוא השיב לטענה לפיה בג"ץ לא מעוניין לתת את "סטירת הלחי" ליועמ"שית אלא שראש הממשלה לפיד יעשה זאת: "השאלה אם הוא יתן לה, השאלה איך בג"ץ ינסח את זה. אם בג"ץ יגיד 'שמעו מבחינתנו הקושי במינוי 8 שנים הוא יותר גדול מאד הוק, לפיד יצא מאוד רע אם הוא יעמוד על זה שהוא ממנה לשמונה שנים. אם בג"ץ יהיה נטרלי לחלוטין העמדה של לפיד תהיה יותר סבירה. זה נורא תלוי בטקסט של בג"ץ".