פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (שישי) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד ג'ייסון עודה בן ה-30 מבת ים בגין רצח ילנה גרנברג ז"ל. מכתב האישום עולה כי עודה תכנן את הרצח מראש, קנה סכינים ואף הצטייד בבקבוקי דלק במטרה לשרוף את גופת המנוחה.  

הרוצח רכש סכין ובנזין: פוענח תיק הרצח של ילנה גרינברג ז"ל שנדקרה למוות
השאיר מכתב התאבדות: החשוד ברצח ילנה גרנברג הודה בביצוע המעשה

מכתב האישום עולה שג'ייסון וילנה היו מיודדים ונהגו לבלות יחד כאשר במהלך תקופת החברות שנמשכה כארבע שנים ביקש ג'ייסון מילנה מספר פעמים להפוך את הקשר ביניהם לרומנטי, אך היא סירבה.

על פי כתב האישום, בסוף חודש אוגוסט השנה החליט ג'ייסון להמית את ילנה ולשרוף את גופתה, ובשביל כך הצטייד בסכין ובקבוקי בנזין. כעבור יומיים, הסיע ג'ייסון את ילנה מביתה שבראשון לציון למקומות שונים ברחובות, כשבסוף היום השניים היו אמורים להגיע לדירת אחותה. בדרך לדירה עצר ג'ייסון בחניון של תחנת הרכבת ברחובות כדי להוציא את התוכנית לפועל.

ג'ייסון בלייז, החשוד ברצח ילנה גרנברג (צילום: קרין שגיא, וואלה!)
ג'ייסון בלייז, החשוד ברצח ילנה גרנברג (צילום: קרין שגיא, וואלה!)

מכתב האישום עולה כי ג'ייסון שלף את הסכין שהכין מבעוד מועד ודקר את ילנה באמצעותו, דקירות מרובות בצווארה, בגבה, בידיה, וזאת בכוונה לגרום למותה. ילנה צעקה , ואולם הנאשם לא חדל ממעשיו עד שילנה השתתקה והפסיקה לזוז. בעת מעצרו של הנאשם, שעות ספורות לאחר הרצח, חולצתו היתה מוכתמת בדם, והמושב שליד הנהג ברכבו היה ספוג בדמה של ילנה. 

לאחר הרצח שהתבצע ברכבו ג'ייסון נסע לשטח פתוח בעיר רחובות, שם השליך אותה על הקרקע ושפך עליה את הבנזין, אך לא הצית אותה, אלא נסע בחזרה לביתו. במהלך הנסיעה השליך את הנייד שלו ושלה. 

בכתב האישום מצוין כי בעקבות מעשיו של הנאשם נקבע מותה של ילנה בשטח הפתוח על ידי כוחות ההצלה שהוזעקו למקום בידי עובר אורח שהבחין בגופתה. מותה נגרם מפצעי דקירות בבסיס הצוואר שפגעו בכלי דם גדולים וגרמו לאובדן דם רב. בנוסף גרם הנאשם לילנה את החבלות הבאות: פצעי דקירה בגב, פצעי דקירה בגפיים העליונות, פצע חתך שיטחי בירך ימנית, דימום בשכבה העליונה של הקרקפת, כוויות בדרגות שונות.

"במעשיו המתוארים לעיל, גרם הנאשם בכוונה למותה של ילנה, לאחר תכנון והליך ממשי של שקילה וגיבוש החלטה להמית", נכתב בכתב האישום. עורכת הדין קלינמן שמעוני ציינה בבקשת המעצר: "המשיב רצח בדם קר את המנוחה על לא עוול בכפה. זאת, לאחר תיכנון מראש כשהוא תכנן לשרוף את גופתה במקום ציבורי".

ילנה גרנברג (צילום: צילום מסך פייסבוק)
ילנה גרנברג (צילום: צילום מסך פייסבוק)

עו"ד עבד אבו עמאר שמייצג מטעם הסנגוריה הציבורית את ג'ייסון בלייז: "מדובר באירוע טרגי. מר בלייז כואב מאוד את המוות של המנוחה ומשתתף בצער המשפחה, הם היו ידידים קרובים מאו. מעולם לא היה כוונה לפגוע בה, מדובר בנסיבות מצערות מאוד כתוצאה מאיבוד שליטה רגעי במהלך עימות ספונטני. כתב האישום הוגש רק היום וטרם קיבלנו את חומר הראיות, לאחר לימוד החומר נציג את טענותינו בבית המשפט".