שישה צעירים תושבי נצרת נעצרו במהלך הימים האחרונים על ידי חוקרי והשב"כ כחשודים היחידה המרכזית (ימ"ר) של המחוז הצפוני במשטרה בהתארגנות לביצוע פעילות טרור מטעם ארגון דאעש בתוך שטחי ישראל, ובכך חשפו וסיכלו התארגנות טרור בנצרת. כך הותר היום (ראשון) לפרסום. בפעילות המשותפת של המשטרה והשב"כ עלה כי השישה מתכוונים לממש פעילות עויינת וניתנה ההחלטה לבצע את מעצרם.

השישה : מחמד איהאב סלימאן - בן 25 , המוכר לכוחות הביטחון מפעילותו בעבר הקשורה לדעא"ש, עא ע'פאר סלימאן - בן 21 , מואמן ניג'ם, בן 20 , אחמד בלאל סלימאן , בן 18 , ג'האד בכר, בן 20 . כמו כן, נעצר קטין נוסף שפרטיו אסורים בפרסום, נלקחו לחקירה במתקני השב"כ במטרה ללמוד על החוליה. בחקירת הפרשיה בשב"כ עלה, כי החשודים צרכו תכני דאעש, אליהם נחשפו בעת גלישות באינטרנט, באופן שהוביל להזדהות עמוקה מצידם עם רעיונות ארגון הטרור.

בשלב מסויים גמלה בליבם החלטה להוציא לפועל פיגוע בשם דאעש. עוד נחשף בחקירתם בשב"כ כי החשודים נפגשו בחשאי ותכננו לבצע פיגועים במתווים שונים, כאשר היעד המרכזי לפיגוע הוא בית ספר תיכון מוסלמי בנצרת, אשר לשיטתם של החשודים, "פועל בדרך 'הכופרים'". כלומר, הפעילים תכננו לפגוע במוסד חינוכי, בו לומדים בני נוער ועובדים אנשי חינוך, על כל המשמע מכך.

החקירה העלתה כי החשודים, פעלו לאיתור יעדים לפיגוע כדוגמת תחנת אוטובוס עמוסה בעיר בצפון הארץ, תחנת משטרה בסביבת מגוריהם, חורשות בהם מסתובבים יהודים ואתים נוספים בהם ריכוזי אוכלוסיה. בנוסף עלה, כי פעלו להשגת אמצעי לחימה וניסו לגייס נוספים לטובת קידום פעילותם הביטחונית. בשב"כ ובמשטרה מעריכים כי מדובר בסיכול משמעותי השופך אור על השפעת ארגון הטרור דאעש בישראל, אשר בהשראתו בוצעו, בין היתר, פיגועים על ידי אזרחים ישראלים בבאר שבע, בחדרה ובירושלים בחודש מרץ 2022 .

"ארגון הטרור ממשיך לפעול ללא לאות להפצת האידיאולוגיה שלו בקרב אזרחי מדינת ישראל ותושביה ובין היתר פועל לגיוסם באמצעות תעמולה המופצת באינטרנט, ובכלל זאת וברשתות החברתיות, במטרה לקדם פעילות טרור בישראל" אומרים בשב"כ ובמשטרה. נציין כי עם תום חקירותיהם בשב"כ, הוגשו נגד ששת הפעילים כתבי אישום, על ידי פרקליטות מחוז צפון, המייחסים להם עבירות של קשירת קשר למעשה טרור, הכנה למעשה טרור, קשירת קשר לסחר באמלח, חברות בארגון טרור.

כמו כן הוגשה בקשה למעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים. "חקירה זו מתווספת לחקירות נוספות של שירות הביטחון הכללי, מהתקופה האחרונה, אשר הובילו לסיכול פעילות מטעם פעילי ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" בישראל, האוחזים באידיאולוגיה הסלפית-ג'האדית הקיצונית. שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול בהתאם לסמכותם וינקטו את כל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לטפל בנחישות בתופעות הקשורות באידיאולוגיות איסלאמיות קיצוניות, ולסכל מבעוד מועד כוונות לפגיעה בביטחון מדינת ישראל על רקע זה" אומרים שני ארגוני הביטחון.​

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסר: "שבחים והוקרה לשירות הביטחון הכללי וליחידה המרכזית של מחוז הצפון במשטרת ישראל, על סיכול משמעותי ומוצלח של חוליית מחבלי דאע"ש שתיכננה לבצע שורת פיגועים בישראל, הן כלפי ערבים והן כלפי יהודים. המאבק בטרור ובמחבלים חסרי המעצורים הוא יומיומי, ודורש מאיתנו תחכום, יצירתיות ונחישות - לצד שילוב זרועות ושיתוף פעולה בין כוחות הביטחון. גם בסיכול הזה הוכחו מקומה המרכזי של משטרת ישראל בחזית המאבק בטרור, ותרומתה המכרעת לביטחונה של מדינת ישראל ולביטחונם של אזרחיה".