לירוז ברוכים, בת דודתה של יפית פוריאן ז"ל בת ה-31 שבעלה שי סלמי רצח אותה במהלך ראש השנה ואז הצית את ביתם ברחובות והותיר את ארבעת ילדיהם יתומים, שוחחה עם אריה אלדד וגיא פלג ב-103FM וסיפרה על הכאב העמוק מאובדן בת דודתה: "לא ידענו שהיא רצתה לעזוב אותו, מי ציפה שהגורל של בחורה בת 31 ואמא למופת יהיה כזה? אנחנו מנסים להיות חזקים בשביל הילדים של יפית שהפכו להיות הילדים של כולנו".

הותר לפרסום: שי סלמי הוא החשוד ברצח אשתו יפית פוריאן והצתת ביתם ברחובות
הורי הגן בו עובדת אמה של יפית פוריאן ז"ל נרתמים למען ילדיה
יפית פוריאן-סלמי נרצחה בידי בעלה בערב החג ברחובות

בפתח הדברים סיפרה ברוכים כי "אני לא יכולה לספר על המקרה עצמו כי זה בחקירה, אבל הוקל לנו ששמו התפרסם. החזקנו את זה בבטן כבר שבוע שלם, וזו אבן שירדה לנו מהלב. מי ציפה שהגורל של בחורה בת 31 ואמא למופת יהיה כזה? אני רואה את הילדים רצים ומשחקים, אבל הם לא יגדלו עם אמא שלהם".

היא סיפרה כי במשפחה לא ידעו על הכוונה של יפית לעזוב את הרוצח: "לא ידענו כלום. היא הייתה בחורה די שקטה, לא עשתה כלום לאף אחד אף פעם. בצעירותה הייתה שטותניקית ואי אפשר להגיד שהיא הזיקה למישהו, במיוחד לא לבן הזוג שהיא אהבה. לא ידענו שיש משהו מתחת לרדאר". 

ברוכים הוסיפה ושיתפה כי השתפר מצבה של אחת הבנות של יפית, שנפגעה משאיפת עשן לאחר שסלמי הצית את הדירה ואושפזה במצב בינוני. "המצב יותר טוב. היא שאפה עשן. היא ממלאת לנו את היום ואנחנו מנסים להיות גיבורים לידה וליד הילדים שלא יבינו שאנחנו עצובים כל כך אנחנו מנסים להראות להם שאנחנו משפחה חזקה ואנחנו פה בשביל הילדים בעיקר".

כשנשאלה אם הם נמצאים בקשר עם הוריו של הרוצח אמרה: "זה מוקדם, ואנחנו כרגע ממש באמוציות. אנחנו נעשה הכל בדרך הכי טובה בכדי שהילדים לא יפגעו. הם מבינים כרגע שאנחנו צריכים להיות בשקט שלהם. הבנתי שהם מתראיינים אם זה עושה להם טוב אז שיתראיינו. הילדים אצלנו, אצל דודתי, ואנחנו עוטפים אותם כולם. הילדים האלה הפכו להיות הילדים של כולנו".

היא הוסיפה וסיפרה על פרויקט מימון ההמונים עבור ילדיה של יפית ז"ל: "אני רוצה להודות לפורום של מיכל סלה שתמך בנו מהרגע הראשון הם עזרו לנו לפתוח גיוס המונים למען ילדיה של יפית. אנחנו לקראת יום כיפור, ואנחנו מנצלים את ההזדמנות לבקש מאנשים לפתוח את הלב. ממשרד הרווחה יש איתנו עובדות סוציאליות בקשר תמידי. הם נותנים כתף חמה לילדים המתוקים, וכל הכסף של הגיוס ילך לטיפולים הרגשיים והפסיכולוגים".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm