תשע שנים של יריבות עקובה מדם שידעה מורדות ועליות מאז יולי 2013 הסתיימו היום (שני) עם חיסולו הדרמטי של בני שלמה, ראש ארגון פשיעה גדול ומרכזי באזור הדרום, באירוע שמהווה רעידת אדמה בעולם הפשע, במהלכו נורה שלמה למוות על ידי מתנקשים רעולי פנים בתחנת הדלק באזור. 

רעידת אדמה בעולם התחתון: ראש ארגון הפשע בני שלמה חוסל באזור
כחודשיים לפני החיסול הדרמטי: האזהרה שקיבל בני שלמה

אי אפשר לעצום עיניים וחייבים לציין כי האירוע הזה היה כמו "כדור בקנה" כבר חודשים ארוכים ואפילו לחוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב לכיש במשטרה היה ברור שהיריבות בין שני ראשי הפשע הגדולים בני שלמה ושלום דומרני לא תעצר ותגבה מחיר כבד.

שלום דומרני (צילום: פלאש 90)
שלום דומרני (צילום: פלאש 90)

המשטרה עשתה הכל כדי להחזיר את שניהם אל מאחורי הסורגים, שנה אחרי שהשתחררו מהכלא, אולם בעוד ששלמה נעצר ושוחרר, דומרני התרחק מאור הזרקורים וגם אחרי שנעשה ניסיון לחסל את בנו ניסים (נינה) דומרני, הוא לא יצא בהצהרות. "הברית" שכרת עם ארגוני הפשיעה של עמוס לביא ומיכאל מור, העצימה את ההערכה כי הוא לא מתכוון להניח למי שקשור בהפיכת בנו לנכה.

העובדות הללו היו ידועות היטב גם לשלמה, שרק לפני מספר שבועות נקבע מותו של מאבטח שעמד בכניסה לביתו במושב חלץ שבדרום, אחרי שנורה ימים קודם לכן מטווח קצר.

זירת החיסול בתחנת הדלק באזור (צילום: אבשלום ששוני)

חשוב להדגיש כבר עתה כי עם השנים פתח שלמה יריבויות גם עם ארגוני פשיעה אחרים, על רקע ניסיונותיו לתפוס שליטה בתחומי עסקי פעילותו, גביית דמי חסות, כריית חול, הפצת חשבוניות פיקטיביות לצד עסקים חוקיים.

ב–2015 חוסל שלום שלמה, אחיו של בני, ביציאה מביתו במושב תלמים, ומאז ארגון הפשיעה של בני שלמה הילך אימים בעיקר באזור אשקלון, אשדוד וקריית גת, אם כי עם השנים חלש גם על אזורים נוספים בעיקר באזור המרכז.

החיסול של שלמה התחולל באמצע היום ובמרכז הארץ. סמוך לשעה 14:30 בצהריים, הגיע לתחנת הדלק סמוך לאזור ג'יפ ובו שלושה מתנקשים רעולי פנים. שניים מהם מזנקים מהרכב ופותחים בריצה לעבר שלמה ואדם נוסף שהיה איתו. השניים ניסו להימלט מהמתנקשים אולם אלו היו חדורי מטרה ומטווח אפס ממש ריססו את השניים עד שהתמוטטו אל הכביש. מיד לאחר מכן עלו על הרכב והחלו בהימלטות מהמקום.

צוותי מד"א שהוזעקו למקום העניקו טיפול ראשוני מציל חיים לשני הפצועים אולם עם הגעתם לבית החולים וולפסון נקבע מותו של שלמה שלא שרד את הפציעה. חברו שהיה עימו נכנס לחדר ניתוח כשמצבו הוגדר קשה.

מי שהיה עד לאירוע ההתנקשות הוא שוטר מתחנת יפו שהיה על אזרחי ותדלק בתחנת הדלק את אופנועו. מיד כשהמתנקשים פתחו במילוט מהמקום הוא דלק אחריהם, דיווח למשטרה והמשיך במרדף עד שהצליח להיצמד אליהם עם האופנוע בכביש 44,. בשלב הזה הוא קרא  להם לעצור בצד הדרך ומשלא נענו לקריאותיו הוא ביצע ירי לעבר הרכב. 

גורם במשטרה סיפר למעריב: "המתנקשים המשיכו בנסיעה מטורפת, גרמו לתאונת דרכים וכשנדמה היה שהדרמה מסתיימת, התפתח האירוע לדרמה נוספת וחמורה שעה שאותם מחסלים זינקו מרכבם, חצו את הכביש לעברו השני באיומי נשק שדדו רכב אחר מאזרח תמים ונמלטו לכיוון מזרחה".

ראש ארגון הפשע בני שלמה חוסל בתחנת דלק באזור (צילום: דוברות המשטרה)

כאמור, רק לפני כשנה שוחרר שלמה מהכלא, וחודשים לאחר מכן שוחרר יריבו שבעבר היה גם ה"בוס" שלו בעולם הפשע. שחרורם מהכלא שינה את דפוסי החשיבה של היחידה המרכזית לכיש, ובעוד בעולם הפשע היה ברור שחיסול של אחד מהם הוא עניין של זמן, במשטרה העריכו כי יוכלו לשים יד עליהם.

גורם בעולם הפשע סיפר: "היה ברור שהניסיון לחסל את בנו של ראש ארגון הפשיעה לא יביא לשקט בגזרה, יחד עם זאת לא רק איתו היה ראש הארגון שחוסל פתוח בסכסוך. החיבורים שנעשו, כל ארגון עם ארגונים אחרים גרם למתח נוסף וידיעה שחיסול של כל אחד מהראשים הללו יהיה קרוב יותר מתמיד. גם במשטרה ידעו על זה ולא בכדי נעשו ניסיונות לבצע מעצרים של השניים והרחקות מאזור הדרום. מסתבר שאחד הארגונים היה ערוך ומתוחכם הרבה יותר בשביל לארוב בזמן בשעת הכושר ולחסל את היריב הנצחי". 

ניתן לציין כי עולם הפשע ידע בעבר חיסולים משמעותיים וניסיונות חיסול שהרעידו את אמות הסיפים. פרנסואה אבוטבול חוסל באוגוסט 2011 אחריו הגיע ניסיון החיסול של זאביק רוזנשטיין עם הנחת מטען חבלה בכניסה לצ'יינג מתחת למגדל שלום בתל אביב באירוע שבו קופחו חייהם של שלושה אזרחים תמימים ולאחר מכן חיסולו של יעקב אלפרון ממטען שהוצמד לרכבו.