המזל נגמר: לאחר אין־ספור ניסיונות חיסול וקרבות מרים עם אויבים רבים, חוסל אתמול ביריות ראש ארגון הפשע בני שלמה (42), בעת ששהה סמוך לתחנת דלק באזור עם גבר נוסף, אשר נפצע באורח קשה.

כחודשיים לפני החיסול הדרמטי: האזהרה שקיבל בני שלמה
רעייתו של המאבטח של בני שלמה שנפצע קשה בחיסול מבקשת: "התפללו לשלומו" 

המחסלים הצליחו להימלט מהמקום, וסריקות נרחבות מתבצעות בניסיון לאתרם. חקירת הפרשה הועברה לידי ימ"ר לכיש, ומפקד המרחב נצ"מ ברק מרדכי הגיע אתמול עם חוקריו לזירה וקיבל עדכונים מהאירוע. גורמים במשטרה טענו אתמול: "נגיע אל המחסלים ואל שולחיהם".

במשטרה ובעולם התחתון מעריכים כי הנקמה על חיסולו של שלמה כבר יצאה לדרך, וכי מדובר למעשה בעניין של זמן עד שבארגון הפשע ינסו לבוא חשבון עם האחראים למעשה. שלמה יצר לעצמו כאמור אויבים לא מעטים במהלך השנים, אבל מי שנחשבים ליריביו המרים ביותר הם האחים לביא ושלום דומרני.

במשך שנים ארוכות שלמה היה מספר שתיים בארגונו של דומרני, והשניים נחשבו לחברים קרובים במיוחד. למרות זאת, ב־2013 שלמה עזב את ארגונו של דומרני והקים ארגון פשע מתחרה בדרום, ועד מהרה התפתחה בין השניים יריבות עקובה מדם.

מחקירה ראשונית של הרצח עולה כי ג'יפ ובתוכו שלושה מתנקשים הגיע אתמול סמוך לשעה 14:30 לתחנת דלק באזור. בשלב מסוים זינקו מהרכב המחסלים, שהיו רעולי פנים, ופתחו בירי עם משתקי קול על דומרני וחברו, שניסו להימלט מהמקום רגלית. המחסלים לא ויתרו והמשיכו לירות לעבר השניים, שהתמוטטו על הכביש.

מיד לאחר מכן נכנסו לרכב והחלו בהימלטות מהמקום. שוטר מתחנת יפו, שהיה בלבוש אזרחי ותדלק את אופנועו בתחנת הדלק, החל לרדוף אחר הג'יפ. הוא דיווח בקשר על האירוע והמשיך במרדף, עד שהצליח להיצמד למחסלים בכביש 44. הוא קרא לנהג לעצור בצד הרכב, ומשלא נענה לבקשתו החל השוטר לבצע ירי לעבר הג'יפ.  

בשיחה עם "מעריב" אמר גורם במשטרה כי "המתנקשים המשיכו בנסיעה מטורפת וגרמו לתאונת דרכים. בשלב מסוים הם זינקו מרכבם, חצו את הכביש לעברו השני, ותחת איומי נשק נכנסו לרכב אחר, הוציאו ממנו את הנהגת, ונמלטו לכיוון מזרח".

צוותי מד"א, שהוזעקו לזירת החיסול, העניקו טיפול ראשוני מציל חיים לשני הפצועים, אולם עם הגעתם לבית החולים וולפסון נקבע מותו של שלמה, וחברו נכנס לחדר הניתוח כשמצבו הוגדר קשה.

מודעות אבל פיקטיביות בטיקטוק
לפני כחודשיים התפרסמו שלוש "מודעות אבל" בטיקטוק על שלמה, על יד ימינו אייל נגר ועל היריב המר שלום דומרני. על פי ההערכות, מי שהעלה לרשת את המודעות הפיקטיביות היו עבריינים משני הצדדים, שביקשו להגביר את הלחץ בצד השני. לאחר כמה שעות המודעות הוסרו, אבל כל מי שעקב אחר העולם התחתון בדרום ידע היטב כי רשימת הקורבנות משני עברי המתרס רק תלך ותגדל עם הזמן.

אחת מהרגעים המכריעים במלחמה בין דומרני לשלמה נרשם ב־2015, כאשר אחיו של האחרון, שלום שלמה, נרצח בפתח ביתו במושב תלמים שבדרום הארץ. אנשיו של שלמה מיהרו להפנות אצבע מאשימה כלפי דומרני ועמוס לביא, והיה ברור לכולם כי הנקמה בוא תבוא. בשנים האחרונות, בעת שדומרני ריצה עונשי מאסר, הצליח שלמה לבסס את ארגונו באזור.

בחודש מרץ השנה נורה בנו של דומרני, ניסים (נינה) בן ה־27, בעת שהיה במגרש מכוניות בבעלותו באשקלון. דומרני נורה מטווח אפס ונותר משותק. חודשיים לאחר מכן הגישה המשטרה כתב אישום נגד החשודים, שלושה עבריינים הקשורים לכנופייה הקווקזית, אשר קשרו קשר, לטענת הפרקליטות, לרצוח את דומרני. עוד פורסם כי הכנופייה ושלמה שיתפו פעולה ביניהם. זמן קצר לאחר מכן כרת דומרני ברית עם ארגוני הפשיעה של עמוס לביא ומיכאל מור, ועל פי ההערכות - הוא החליט להתחשבן עם אלו שפגעו בבנו.

גורם בעולם הפשע: "היה ברור שהניסיון לחסל את בנו של ראש ארגון הפשיעה יוביל להסלמה. גם במשטרה ידעו והבינו את זה. השוטרים ניסו הרבה פעמים לעצור את דומרני ושלמה ולהרחיק את שניהם מהדרום. בסוף זה לא הצליח".