בית משפט השלום באשקלון האריך שלשום אחר הצהריים בשישה ימים את מעצרם של שלושה מהחשודים שנעצרו בחשד למעורבות ברצח ראש ארגון הפשיעה בני שלמה ולפציעה באורח אנוש של מאבטחו.

כחודשיים לפני החיסול הדרמטי: האזהרה שקיבל בני שלמה

מעצר חשודים ברצח בני שלמה  (צילום: מתוך רשתות לפי סעיף 27 א על פי זכויות יוצרים)
מעצר חשודים ברצח בני שלמה (צילום: מתוך רשתות לפי סעיף 27 א על פי זכויות יוצרים)

אחד החשודים הוא סטודנט לרפואה שנעצר בנתב"ג, ולדברי עורכי דינו התכוון לצאת לרומניה לאחר שיומיים קודם טיסתו בוטלה עקב עישון במטוס. מעצרו של חשוד נוסף הוארך בשלושה ימים.

במשטרה מייחסים לשלושה מהם מעורבות ישירה ברצח ועבירות נוספות, ואילו החשוד הרביעי קשור לסיוע לאחר הרצח.

החשודים אינם משתפים פעולה עם חוקריהם, ופרקליטיהם טוענים כי הם מכחישים את החשדות נגדם. אלא שחוקרי המשטרה טוענים בתוקף כי בידיהם ראיות פורנזיות הקושרות את החשודים לרצח ולסיוע לאחר הרצח. גורם במשטרה אמר: "הם לא משתפים פעולה. אנחנו סבורים שעל החיסול של בני שלמה שילמו הרבה מאוד כסף".

בבית החולים שבו מאושפז המאבטח של שלמה מדווחים כי מצבו השתפר והתייצב לאחר שנותח, ובמשטרה מקווים שהוא יספק את קצה החוט הדרוש לפענוח מלא של הרצח.

הרצח בוצע ביום שני סמוך לשעה 14:30 בתחנת דלק במחלף השבעה באזור. זמן קצר אחרי הרצח נמלטו החשודים ברכב מסוג מזדה, שבו הם הגיעו למקום. קצין משטרה מתחנת יפו, בלבוש אזרחי, היה בתחנת הדלק עם האופנוע שלו, והחל לדלוק אחריהם. במהלך המרדף נגחו הארבעה באמצעות רכבם באופנוע. קצין המשטרה נפל על הכביש, אולם התעשת במהירות ופתח בירי לעברם לאחר שלא נענו לקריאותיו לעצור.

החשודים התנגשו ברכב אחר, יצאו מרכבם, חצו את האי־תנועה לכיוון נתיב הנסיעה הנגדי ושם שדדו באיומי אקדח רכב של משפחה שחלפה במקום. הם המשיכו בנסיעה לכיוון דרום־מזרח, כשבכל אותה עת מתנהל אחריהם מצוד של כוחות משטרה ממחוזות תל אביב ומרכז ושל ימ"ר לכיש.

בשעות הערב אותרו ונעצרו בגדרה שלושה מהחשודים ברכב שלישי שבו נמלטו - מה שיכול להעיד על תכנון רצח. במקביל נעצר בנתב"ג חשוד רביעי כשהוא בדרכו לצאת מן הארץ.

לטענת המשטרה, החשודים קשורים לארגון הפשיעה של משפחת ג'רושי. גורם בכיר במשטרה מציין: "בני שלמה היה מסוכסך עם כמה ארגוני פשיעה, ולכן לא מן הנמנע שכמה מהם שיתפו פעולה כדי לחסלו ו'להוציא אותו מהמשחק'. הוא צבר יריבים לא פשוטים, כך שלרבים היה אינטרס לחסל אותו".

יש לציין כי המשטרה התריעה בפני שלמה כי בידיה מידע שלפיו הוצא נגדו "צו חיסול", וכי יש גורמים שמתכוונים להוציא את הצו אל הפועל.

במשטרה מעדיפים לא להתייחס לאירוע החיסול עצמו, שהפתיע גם את אנשי המודיעין המשטרתיים, אולם נבדקת האפשרות שלשלמה נעשה תרגיל 'כיפה אדומה'. לפי אפשרות זו, תואם עמו מפגש בתחנת הדלק, ובתזמון מושלם הגיע הרכב ובו המתנקשים רעולי הפנים, שירו לעברו ולעבר המאבטח שהיה עמו. שלמה והמאבטח ניסו להימלט, אבל היורים לא הרפו עד שראו את השניים שרועים על הכביש כשהם מתבוססים בדמם.

לאחר שנקבע מותו של שלמה בבית החולים, עולה החשש ממה שעלול להתרחש בעולם התחתון בכלל ובאזור הדרום והמרכז בפרט. גורמים בעולם הפשיעה סבורים: "זו הייתה רק יריית הפתיחה. אירוע כזה חייב להביא לתגובה".

במשטרה מבינים כי כרגע ינסו ארגוני הפשיעה לשמור על שקט מתוח, אולם מאחורי הקלעים כבר מתחמשים כל מיני גורמים לצורך היערכות לתרחישים של נקמה וחיסולים נוספים.

לא מן הנמנע שמי שרצח את שלמה ידע שלא יהיה חמוש באותה עת וניצל את ההזדמנות כדי לחסל חשבון או לשים קץ לסכסוך עמו.