חשד לרצח בצפון: אדם כבן 50 נורה היום (שישי) למוות בכפר ג׳דיידה מכר. בעקבות הרצח פרצו מהומות שכללו זריקת אבנים ושריפת בתים וכלי רכב. המשטרה נאלצה להפעיל כוחות גדולים לרבות מסוק, שוטרים, לוחמי יס"מ ומג"ב שפעלו להשלטת סדר, כאשר כעת נשמר השקט במקום. 

הנרצח הוא מאמון רבאח, שבנו גם נורה למוות בינואר האחרון. לפי הערכת המשטרה מדובר בנקמה על רצח הצעיר בנהריה שלשום, שלפי החשד הגיע כנקמה בעקבות חיסולו של בנו של הנרצח, וסאח רבאח בן ה-21. 

רצח בן ה-18 בקריית שמונה: שבעה נערים נוספים נעצרו בחשד למעורבות

מהומות בעקבות הרצח בג'דיידה מכר (צילום: דוברות המשטרה)

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי הקורבן נורה בעת ישב בחצר מתחם ביתו, כאשר עפ"י גורמי רפואה הוא נפצע באורח אנוש ומאוחר יותר נקבע מותו במרכז הרפואי לגליל בנהריה. עשרות שוטרים ואנשי יס"מ הגיעו לבית החולים, בעקבות חשש שמהומות יפרצו גם שם.

כאמור, בעקבות הרצח, שהתרחש ככל הנראה על רקע יריבות בין שתי משפחות המתגוררות בכפר, התפתחה במקום קטטה שכללה השלכת אבנים, ניסיונות והצתת בית וכלי רכב. לא היו נפגעים. 

כוחות משטרה רבים הוזעקו למקום ובהם שוטרים, לוחמי יס"מ ולוחמי מג"ב בפיקודו של מפקד מרחב אשר, תת ניצב שאול צמח, ופעלו להשלטת הסדר תוך שימוש באמצעים לפיזור ההמון. בשלב זה השקט נשמר.

מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, קיים לפני זמן קצר הערכת מצב מיוחדת בהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר של המחוז, במסגרתה הוטלה חקירת האירוע על היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז חוף. עוד הורה מפקד המחוז על תגבור כוחות לרבות לוחמי יס"מ ומג"ב על מנת לשמור על הסדר ולמנוע המשך אירועי אלימות זאת לצד מאמץ מודיעיני ופעילות יזומה והתקפית, המשלבת יכולות שונות של המשטרה, לרבות ביצוע מעצרים.

מפקד המחוז ציין כי: "כוחות המשטרה נמצאים ביישוב ולרשותם כלל המשאבים העומדים בידי המשטרה על מנת להפסיק את הפרובוקציות והפרת הסדר, זאת לצד החקירה המתנהלת במטרה להביא למעצר ומיצוי הדין עם המעורבים".

יו"ר רע"ם מנסור עבאס סיפר בשיחה עם וואלה כי בעקבות האירועים פנה לראש הממשלה יאיר לפיד, לשר הביטחון בני גנץ ולמפכ"ל קובי שבתאי. "הם פעלו מהר מאוד והמשטרה הזרימה לשם כוחות גדולים והשתלטה על המצב. טוב שכך, אחרת היה עלול להיות שם טבח", אמר עבאס. "אני עכשיו בדרך ליישוב לתרום את חלקי בניסיון להביא להרגעת הרוחות, להודנה, שאולי בעתיד תוכל להתפתח לפיוס בין המשפחות ולסולחה".