הפיגוע בשועפאט: הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע היום (ראשון) לזירה בה התרחש פיגוע הירי אמש במהלכו נהרגה לוחמת צה"ל, סמל נועה לזר ז"ל, בסמוך למחסום שועפאט. במהלך ביקורו, ביצע הרמטכ"ל תחקור ראשוני עם המפקדים ושוחח עם מפקדי ולוחמי פלוגה ב׳ בגדוד ארז, בה שירתה סמל נועה לזר ז"ל. 

הפיגוע במחסום שועפאט: נמשך המצוד אחר המחבל שביצע את הירי
פיגוע הירי בירושלים: לוחמת צה"ל מתה מפצעיה, נמשך המצוד אחר המחבל 

הרמטכ"ל ביקר בזירת הפיגוע יחד עם ראש אגף כוח אדם, מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן, מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, קצין המשטרה הצבאית הראשי, מפקד משמר הגבול בעוטף ירושלים ומפקדים נוספים.

בתום ביקורו אמר הרמטכ"ל: "נפגשנו בנסיבות כואבות אבל זו הזדמנות לומר לכם תודה, למפקדים ולחיילים, תודה והערכה על הפעילות שאתם עושים פה לאורך כל השנה. בהזדמנות זו אני רוצה למסור את תנחומיי למשפחת לזר, אני מחזק ומחבק אותם. אתם - הלוחמות והלוחמים, יחד עם היחידות הלוחמות הנוספות וכוחות הביטחון, מהווים את קו ההגנה הראשון שלנו".

הרמטכ''ל אביב כוכבי בזירת הפיגוע במחסום שועפאט (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל אביב כוכבי בזירת הפיגוע במחסום שועפאט (צילום: דובר צה''ל)

"בזכותכם נמנעים פיגועים ומתבצעים סיכולים באופן יומיומי", הוסיף כוכבי, "הפעילות שלכם מתחברת לפעילות של צה"ל לאורך קו התפר, בצירים ובמרחב איו"ש במבצע 'שובר גלים' בחודשים האחרונים. לצד כל זה אנחנו נצטרך ללמוד את האירוע ולהפיק את הלקחים בכדי למנוע אירועים מסוג זה - זו האחריות שלנו ונעשה את זה באופן המעמיק ביותר. היו גאים במה שאתם עושים. עם כל הקושי, אני מאחל לכם חג שמח והמשיכו לשמור ולדאוג לאזרחי מדינת ישראל בזכות הפעילות שלכם".

בתוך כך, נמשך המצוד אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי, כאשר וכוחות גדולים של מחוז ירושלים ומג״ב, בשילוב יחידות משטרתיות מיוחדת ומסוק המערך האווירי של המשטרה, עורכים מצוד במחנה הפליטים שועפאט אחר המחבל והמעורבים בפיגוע.

סמל נועה לזר ז״ל (צילום: דובר צה''ל)
סמל נועה לזר ז״ל (צילום: דובר צה''ל)

זהותו של המחבל, בשנות ה-20 לחייו, ידועה היטב לשב"כ ולמשטרה, והוא לא מוכר מעבירות ביטחון קודמות. עד כה נעצרו שלושה חשודים במעורבות בפיגוע וסיוע למחבל. מעצרו של הראשון שבהם בוצע לאחר שהסגיר את עצמו למשטרה. במקביל, המשטרה והשב"כ עצרו ארבעה חשודים נוספים וביניהם שני אחיו של המחבל, ומספר בני משפחתו עוכבו לחקירה כאשר בסיומה יוחלט אם לעצור אותם.