שר הביטחון בני גנץ ביקר הערב (שני) במעבר שועפאט ביחד עם מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, קצין המשטרה הצבאית הראשי, תא"ל אביחי מיבר, ומפקד חטיבת בנימין, אל"מ אליאב אלבז. במהלך הביקור, הוצגו לשר הביטחון עיקרי התחקיר אודות פיגוע הירי בו נפלה סמל נועה לזר ז"ל, וסטטוס המבצע למעצר המחבל שביצע את הפיגוע. כמו כן, גנץ קיים שיחה עם מפקדי ולוחמי גדוד ארז שנכחו במקום עם השוטרים המאיישים את המעבר.

בתוך כך, החפ"ק המשטרתי המשולב, שבראשו עומד מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, ממשיך במצוד אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי במחסום מחנה הפליטים שועפאט. החפ"ק כולל כוחות משטרה גדולים כמו מג"ב, שב"כ וצה"ל שמבצעים מעצרים לא מעטים, לרבות של בני משפחת המחבל, במטרה להפעיל עליו לחץ שיסגיר את עצמו. הפעילות מתבצעת הן במישור המודיעיני והן במישור החקירתי והגלוי, מהקרקע ומהאוויר, באמצעות מגוון אמצעים טכנולוגיים מתוחכמים וכוחות מיוחדים.

שר הביטחון בני גנץ במקום פיגוע הירי בשועפאט (צילום: רונן חורש)
שר הביטחון בני גנץ במקום פיגוע הירי בשועפאט (צילום: רונן חורש)

במהלך החג, במסגרת הפעילות, נתקלו הכוחות בהפרות סדר אלימות ובניסיונות לפגוע בהם באבנים, ירי זיקוקין, בקבוקי תבערה וחסימות צירים בסמוך למוקדי הפעילות. הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפרות סדר ופעלו להדיפת המתפרעים. ביממה האחרונה עצרה המשטרה שלושה חשודים במעורבות בהפרות סדר במזרח ירושלים שכללו כאמור, יידוי אבנים, זריקת בקת"ב וירי זיקוקין לעבר כוחות המשטרה שפעלו במקום.

פיגוע הירי במחסום שועפט בירושלים (צילום: פלאש 90)
פיגוע הירי במחסום שועפט בירושלים (צילום: פלאש 90)

שלשום בלילה, עצרו שוטרי תחנת שלם של מחוז ירושלים, יחד עם לוחמי מג"ב, גבר בן 35, תושב עיסאוויה, שחשוד כי השתתף בהפרת סדר שהתרחשה זמן קצר קודם למעצרו בעיסאוויה. כתוצאה מיידוי האבנים, נפצע באורח קל שוטר שפעל במקום. במקרה אחר, נעצר צעיר בן 21, תושב כפר עקב, החשוד כי זרק בקבוק לעבר שוטרים שפעלו במעבר קלנדיה. 

הכוחות המשיכו בפעילות ותפסו בשכונת סילוואן, במהלך חיפוש בביתו של חשוד, מספר בקבוקי תבערה מוכנים לשימוש, כוורות של זיקוקין ואמצעי לחימה והפרות סדר. בתוך כך, בית משפט השלום בירושלים האריך עד ליום ראשון את מעצרם של ארבעת החשודים במעורבות בפיגוע בהם גם אחיו של המחבל.