היום בשעה 9:00 צפוי להיערך דיון דרמטי בבית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון בפרשת החלפת העוברים בבית החולים אסותא בעיר.
בית המשפט ידון בבקשת משרד הבריאות להשתמש בבדיקת רקמות שערכה האישה בהריון על מנת לאתר מומים גנטיים, כדי שתיקבע זהות האם הביולוגית.

האם הנושאת את העוברית כבר הביעה את התנגדותה לבדיקה שכזו, ומנגד האישה, שעל פי ההערכות היא האם הביולוגית, תומכת בצעד זה. בשל העובדה כי שני הצדדים הודיעו שהם לא יסכימו לוותר, אפשר להעריך כי סוגיה זו תגיע עד לפתחו של בית המשפט העליון. אף שהפרשה, שבמסגרתה נחשף כי עוברית שהוחזרה לרחמה של אישה שעברה טיפולי פוריות איננה שייכת לה, פורסמה כבר לפני כמה שבועות, טרם הורה בית המשפט לבצע בדיקת רקמות כדי לברר את זהות האם הביולוגית של העוברית. זאת אף שבית החולים פנה כבר לפני כשבועיים לבית המשפט בבקשה להוציא צו שכזה.

במקביל, כבר לאחר פרסום המקרה הורה משרד הבריאות להקים מיד ועדת בדיקה המורכבת מאנשי המקצוע הרלוונטיים, ובהם מומחים בתחום הפריון והלידה. בתי המשפט בארץ מעדיפים במרבית המקרים לא לערוך בדיקת הורות ולתת קדימות לאם היולדת. אולם, במקרה הזה השופטים ככל הנראה יידרשו לתת הכרעה מוסרית וערכית.

בעקבות חשיפת המקרה החמור כתבה האם שנושאת ברחמה את העוברית לאם, שעל פי ההערכות, היא האם הביולוגית: "מאמא לאמא, שנים של ייסורים עברו עליי עד שנקלטתי להריון. מאז ששמעתי אותך מדברת איני יודעת את נפשי. אפילו שאני מאמינה ובטוחה שעם כל הבלגן במעבדה לא אתם בעלי המטען הגנטי של העוברית שלי – תנו לי שקט".