צעיר כבן 20 נפצע היום (שבת) באורח קשה ברחוב ששת הימים בירושלים בפיגוע דקירה. שוטרי מחוז ירושלים הגיעו לזירת האירוע ופתחו בבדיקה הפצוע אותר כשהוא מוטל על השביל ומדמם מדקירה בגבו. החשוד, ראגב אבו קטיש, בן 16 הנושא תעודת זהות כחולה, נוטרל ופונה לבית החולים במצב קשה. לפי דיווחים פלסטינים כוחות הביטחון פשטו על ביתו ועצרו את אביו של החשוד.

במהלך הסריקות סמוך לשעה 17:00, שוטר מתחנת שלם של מחוז ירושלים, זיהה את המחבל החשוד בדקירה באזור מגרשי הכדורגל בשייח׳ ג’ראח (סמוך לציר חיים בר לב). כשהבחין המחבל בשוטר ניסה להימלט רגלית, אך השוטר חתר למגע וביצע אחריו מרדף שבמהלכו טיפס השוטר על גדר ורץ בעקבותיו עם נשק שלוף. בשלב מסויים, המחבל הסתובב לכיוון השוטר עם חפץ בידו והשוטר שחש סכנה לחייו, ביצע ירי מדוייק לעברו וניטרל את המחבל.

עד ראייה סיפר לוואלה!: "הוא רץ למגרש בזמן אימון, שוטר צעק לו לעצור והוא התחבא מאחורי פח זבל. הילדים נבהלו ובכו". תיעודים מהמקום הופצו ברשתות החברתיות ובהם נראה השוטר מכוון את נשקו לעבר המחבל המנוטרל כשברקע נשמעים קולות ילדים צועקים. "הילדים שיחקו במגרש תוך כדי אימון כשלפתע נכנס בחור. השוטר ביקש ממנו לעצור, הוא לא עצר ורץ בין המגרשים", סיפר לוואלה ג'עבר טלאל, מאמן קבוצת הכדורגל "בלוסקיי - שייח ג'ראח" שנכח במקום עם קבוצתו בזמן האירוע. "הילדים נבהלו וחלקם בכו".

הסכין ששימשה את המחבל בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
הסכין ששימשה את המחבל בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

זירת פיגוע הדקירה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
זירת פיגוע הדקירה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו לו טיפול ראשוני ופינו אותו לבית החולים שערי צדק כשהוא סובל מפציעה חודרת. חובש רפואת חירום במד"א יונתן שור סיפר: "הפצוע שכב על שביל כשהוא בהכרה וסובל מפציעה חודרת ומדממת בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישה ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".

מבית החולים שערי צדק נמסר: "ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הגיע פצוע הפיגוע בגבעה הצרפתית. הפצוע במצב קשה אך יציב. לאחר טיפול ראשוני ובדיקות הדמיה הועבר לחדר ניתוח".

מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי הגיב לפיגוע הדקירה ושיבח את כוח המשטרה שניטרל את המחבל: ״מרגע הדיווח על הפיגוע בירושלים פעלו שוטרי מחוז ירושלים במטרה להביא למעצר מהיר של המחבל בכדי למנוע ממנו להמשיך לדקור יהודים ברחבי העיר ולהביא למעצרו. אני רוצה לשאת תפילה להחלמת הפצוע מהפיגוע ומי ייתן וייתגבר על הפציעות במהרה. אני רוצה להודות למפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן שמפקד על הכוחות בשטח מידי יום בתקופה של רגישות בטחונית גבוהה ופעם אחר פעם מוביל את המחוז לסיכול פיגועי טרור ולכידת מחבלים. שיידע כל מחבל כי דמו בראשו וכי ידה הארוכה של משטרת ישראל תגיעה אליו. אני מבקש שוב לחזק את ידי מפקד המחוז , שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב הנמצאים כבר שבועות ארוכים בכוננות גבוה ושומרים על בטחון הציבור בעיר״.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן קיים לאחר נטרול המחבל הערכת מצב עם כלל המפקדים בזירת נטרול המחבל, במהלכה שיבח את תפקוד השוטר שנטרל את המחבל ואמר: ״השוטר שנטרל הערב את המחבל הפגין ערנות, נחישות, חתירה למגע, אומץ לב ותושייה רבה. הירי המדוייק ותפקודו המקצועי- הוביל לנטרול המחבל ומנע פגיעה בחפים מפשע שהיוו בסביבתו. כך מצופה מכל שוטר במחוז ירושלים ובמשטרת ישראל. יש להמשיך ולדרוך את השוטרים לערנות מוגברת ודריכות בכל גזרות הפעילות. נמשיך לפעול נגד מחבלים וטרור באשר הם, למען ביטחון אזרחי ישראל״.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]