בבית המשפט המחוזי בירושלים התחדשו היום (שני) הדיונים בתיק 1000, במשפטו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. הפעם העיד יונתן חסון, הנהג של איש העסקים, ארנון מילצ'ן, שסיפר כיצד התנהל מנגנון קניית והעברת הסיגרים והשמפניות לנתניהו.

"שרה יקרה, חבל שלא הרמת טלפון": ג'ודי ניר מוזס מגיבה לעדותה של הדס קליין

כזכור, בדיון האחרון במשפט, שנערך לפני כשלושה שבועות, העידו שני ספקים בעלי חנויות לממכר סיגרים ושמפניות על חשבוניות מהחנויות שלהם למוצרים שנרכשו עבור מילצ'ן ופאקר. 

יונתן חסון, הנהג של ארנון מילצ'ן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
יונתן חסון, הנהג של ארנון מילצ'ן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

עדכונים שוטפים:

12:35: הסתיימה החקירה הראשית. שיחררו את העד. מחר תחל החקירה הנגדית.

12:30: תובעת: "סיפרת על משלוחים, מה היתה התכיפות, אילו מרווחים?"
חסון: "בהתחלה מרווחים גדולים, חודש וחצי או חודשיים בין משלוח למשלוח, סביב ימי הולדת אירועים מסוימים, אחרי כך נסיעות יותר תכופות, 3 פעמים בחודש".

12:25: תובעת: "באיזה מידה ממה שידוע לך מילצ'ן ידע שפאקר נותן שמפניות וסיגרים לנתניהו, ומה הקשר שלו לכך?"
חסון: "ידע באופן כללי, לא כל נתינה".
שופטת: "מאין לך שידע?"
חסון: "זה שיחות המסדרון שלנו".
תובעת: "מה הקשר של מילצ'ן לכך שפאקר נתן?"
חסון: "הוא לימד את פאקר את הנוהל, הוא אמר לו בפעם הראשונה שהולכים לבית של בלפור".

12:20: הדיון התחדש.

11:30: הדיון יצא להפסקה. 

11:20: התובעת עוברת לשאול על תיקי היוקרה. חסון: "כשג'יימס ואיאן הגיעו לראשונה לארץ וידעו שהולכים לבקר את הזוג נתניהו, איאן זה הנוהג שלו בכל העולם הביא איתו תיקי יוקרה... מותגים של לואי ויטון וכאלה".
תובעת: "למי הביא את התיקים וכמה היו?"
חסון: "לשרה. אני הבאתי אותם. בכל נגלה היו 2 תיקים. היו בערך 3 נגלות. פעם אחת שלא הספיק לקנות, שלח אותי לקנות. שלח אותי לכיכר המדינה לקנות, קניתי תיק אחד. שילמתי כרטיס אשראי של איאן".

11:15: תובעת: "מה עוד ידוע לך על תכשיטים?"
חסון: "ידוע לי שאיאן רכש תכשיט מאוד מאוד יקר, מעולם לא ראיתי. 45 אלף דולר. לא ראיתי את התכשיט, אמרתי שאם נמסר, נמסר בבלפור". 
תובעת: מה ידוע לך על החשבונית?"
חסון: "לקחתי את הדס להראות את החשבונית לשרה, ארנון רצה ששרה תראה כמה התכשיט עלה והוא תירץ את זה שהדס תגיד לשרה שזה יהיה לצרכי ביטוח". 

11:15: תובעת: "מה ידוע לך על תכשיט, איאן מוריס, הזוג נתניהו?" 
חסון: "לנו במצודת דוד, אמר לי שארד איתו לחנות במלון, לחפש תכשיט לקנות לשרה, לא מצא שם, אמר שהולך לממילא, אמרתי לא ממשיך איתו. אני יודע שהדס, הזדכתה על הדבר בירושלים. את התכשיט שאיאן קנה, ששרה לא רצתה אותו, הלכה והזדכתה, עד היום יש את הזיכוי הזה".
תובעת: "מתי סיפרה לך את זה?"
חסון: "כשקיבלה את הזיכוי. התקשרו מהחנות".

11:10: תובעת: "מה ידוע לך על תכשיטים?"
חסון: "בתחילת התקופה העברתי סקיצה של תכשיט לסטודיו במושב היוגב, יצאתי לשם, מעולם לא אספתי את התכשיט, אחר כך עם הזמן אמרה שזה היה מיועד לשרה נתניהו". 

11:07: חסון מספר: "היו כמה פעמים שבמקום לנסוע לבלפור הונחיתי לנסוע לקיסריה. חלק מהפעמים הגעתי לשם, הבאתי לראש האבטחה, מקרה אחד ספציפי, הבאתי מהבית של ג'יימס פאקר לבית של הזוג, ראש האבטחה הכניס שני ארגזי שמפניות, בלי סיגרים, ביבי פתח את הדלת".
חסון: "אירוע נוסף, ג'יימס בא לביקור בבית בקיסריה, נכנסנו אני איאן והדס, הבאנו שמפניות סיגרים ואוכל לתוך הבית של הזוג נתניהו, הבאנו אוכל שבושל לפני זה, אחד השפים שעבד איתנו, הנחנו בבית, ג'יימס נשאר לפגישה ואנחנו יצאנו". 
תובעת: "בביקורים, מי היה מבשל?"
חסון: "לימור השפית בערך 6 פעמים... פה ושם אחרים". 

11:05: התובעת שואלת: "מה מספר הפעמים שאתה יודע שבני הזוג נתניהו היו בבית?"
חסון: "לא יודע, אין לי מספר שיכול להגיד, 7-8".
תובעת: "מרעננת את זכרון העד... אתה אומר איזה 20 פעמים בבית של פאקר בקיסריה". 
חסון: "כשאני נוכח ורואה במו עיניי, סביב 8 פעמים".
תובעת: "אתה אומר בחקירה, פעמיים שלוש לשחות, לפעמים לבד, לפעמים עם אשתו. ציטוט נוסף: 3 או ארבע פעמים כשפאקר היה בבית ועוד 3-4. וחקירה נוספת - אצל פאקר בבית בקיסריה, סיגרים קופסאות סגורות, אתה אומר, אצל פאקר, גם איזה 20 פעמים, גם כשהיו לבד".
חסון מתקן: "20 פעמים כולל הכל מהכל, כולל ביקורים ביבי לבד לשחות, כולל פוגש פאקר, כולל הזוג עצמו מגיע לבד, כולל שהם באים כשפאקר נמצא. התכוונתי לפעמים לבד, בא לשחות או באים לבד". 

11:00: חסון: "היו מקבלים מה שמבקשים, ארוחת צהרים, שתייה... בבית של פאקר יש בסלון יומידור של סיגרים לאירוח, היה משתמש חופשי, כשהיו הולכים, לפעמים לוקחים איתם שישיות שמפניה, לפעמים יוצאים סיגרים, אל יכול להעיד שכל פעם נלקח, היו פעמים, היה מקרה אחד ששרה נכנסה לבד, מאבטח, לקחה שתייה ויצאו". 

10:50: חסון סיפר על ביקורים של הזוג נתניהו בבית בקיסריה של פאקר: "היה להם יד חופשית שם, היה להם שלט לשער, תקופה מסוימת גם מפתח לבית, היו מגיעים לשם גם כשפאקר לא נמצא, מגיעים לבלות שם אם בבריכה או בפינת מדורה או סתם לשבת בסלון שלו". 

10:40: חסון מספר על הביקורים בבלפור: "הסיפור שלי בתוך הביקורים, להסיע את מר מילצ'ן לבלפור, תמיד מצטייד בשמפניות, חלקן לוקח בצידנית עם קרח, שיהיה כבר קר למפגש, נפגש עם שרה בפנים, לפעמים זה רק צידנית עם 6 מקוררים, לפעמים עוד ארגז סגור הרמטי, חלק מהפעמים גם לוקח איתו סיגרים. חלק מהפעמים קופסא אחת, חלק שתיים".

10:35: חסון: "בפגישה אחת התחיל עניין שהוא ביקש שנוסיף ליקר קואנטרו, נתניהו. לא שמעתי ממנו, שמעתי את הדס נותנת הנחיה חד משמעית ואומרת שמר נתניהו ביקש".

10:27: חסון: "מאה אחוז הפעמים ששמעתי מהדס, נאמר ששרה ביקשה. וחלק מהפעמים, באופן ישיר מארנון. אמר שרה ביקשה. האם היא ביקשה, או האם הוא רוצה לתת? מאיפה לי".

10:25: חסון סיפר: "כשיודעים שהזוג צריך להגיע או שיש לנו מוכן מראש או שקונים. כמה שעות טובות לפני שהם באים בודקים את השטח והכל. שמפניות או בסוף ביקור לרכב של הגברת או מונחות ברכב... לרוב שני ארגזים כל ביקור. פעם אחת בארוחה שלחה את אחת המלצריות לשאול אם דאגתי לה, מן הסתם דאגתי לשני ארגזים...". 

10:23: חסון ממשיך ומספר: "בסוף השבוע, ביומולדת של ארנון, היה זר פרחים בוואזה לכבוד גברת נתניהו, שכחה לקחת אותו בסוף ביקור בית ינאי, ביקשה שנביא לקיסריה, בנוסף עוד 4 בקבוקים". 

10:20: תובעת: "למה פגשת את שרה באמצע הדרך?"
חסון: "התחילו החקירות, אחרי החקירה הראשונה לא רציתי להגיע לבלפור... היה כבר הוראה מהדס שאמרה לשרה שאני לא אגיע עד בלפור, המציאה לה תירוץ".
חסון מוסיף: "באותו שבוע היה גם יום הולדת לארנון. בסוף האירוע נתתי לזוג שני ארגזי שמפניות. שמתי להם באוטו. לא זוכר אם ההנחיה משרה או ארנון, אבל מה שבטוח, לפני שהם הלכו היא שאלה אותי אם דאגתי להם לשמפניות".
תובעת מרעננת זיכרון: "ארנון אמר שהגברת ביקשה שנשים לה שתי שישיות ברכב". 
חסון: "אז זכרתי יותר טוב. בסוף שהיא הלכה שאלה אם דאגתי לה. אמרתי לה שדאגתי לה והיא הוסיפה שזה לטובת המדינה".

10:17: חסון: "אירוע נוסף קרוב לכניסת החג, נפגשתי עם נהג בשם ירון, לכביש שמוביל למתקן אדם, הבאתי לו שמפניות ארגז אחד או שניים. אירוע שלישי, נפגשנו ליד משרד החוץ, שם הבאתי לו 2 שקיות עם שני בקבוקים בכל שקית. לגברת נתניהו פעם אחת בבלפור מסרתי ישירות, הגעתי לבלפור היא חיכתה לי ברחוב אפילו שאלתי אם תצליח לסחוב את הדבר הזה אמרה שתסתדר".
תובעת: "עם מר נתניהו נפגשת?"
חסון: "פעם נוספת התבקשתי להביא שני ארגזים לבית בקיסריה הגעתי לשם לא היה אב בית, השומר הכניס אותי פנימה, מי שפתח את הדלת היה מר נתניהו, שאלתי איפה לשים, כיוון למטבח, שמתי הלכתי נגמר האירוע".

10:15: חסון: "זוכר 3 מקרים, מקרה אחד, יום של בחירות, התבקשתי להביא 2 שישיות שמפניות, מן הסתם לא רצינו, לא אנחנו ולא הזוג, שמישהו יראה אותי בדרך. באותו יום נסעתי ונפגשתי עם הנהג של שרה ויקטור באחד המושבים בעלייה לירושלים, משם אסף ממני. מקרה אחד. שני ארגזים. הסיפור מאחורי שביום הבחירות לא יראו אותי מביא ארגזים... הדס או ארנון אמרו". 

10:10: חסון ממשיך ומספר על מנגנון העברת הסיגרים והשמפניות: "אני האחרון שמביא את זה. אני מקבל הוראה או מהדס, או מארנון או מג'יימס לגבי הדבר, אם יש בבית, נמצא, אני לוקח, שמפניות וסיגרים, אם נמצאים בבית ויש במלאי, לוקח, נוסע נותן". 
לבקשת השופטת הוא הרחיב: "לוקח שמפניות, מעמיס את הרכב, נוסע לבלפור, לקיסריה לבית בהדר, ומוסר, לפעמים במקרים ספציפיים נכנס לבית של הזוג נתניהו, ברוב המקרים, מתאטם עם אב הבית, יוצא לאסוף, אם לא, אז אחד מאנשי האבטחה".

10:00: התביעה עוברת לעסוק בשמפניות. חסון מספר: "שמפניות שנרכשו מסוג מואט שרדונה, לרוב הדס הזמינה, היו פעמים שהיא לא יכלה לטפל, אני הזמנתי מחינוואי. מגיע באריזה של 6. בבית של מילצ'ן כל קנייה, שמונה - עשרה ארגזים, משהו כזה. אצל פאקר, סביב 6 ארגזים".
תובעת: "למה שמרתם מלאי?"
חסון: "באופן חד משמעי בבית של פאקר לצרכי הזוג נתניהו, בבית של ארנון היה שימוש, אבל קל מאוד, בשבוע אולי שתו 2 בקבוקים באופן סדיר על ידי המשפחה".

9:45: חסון עובר להסביר על מחירי הסיגרים: "קוהיבה, 10 סיגרים בחבילה, המחיר בין 400 ל-500 שקל לסיגר אחד. כפול עשר. פרטגס E2, 25 בחבילה, המחיר שלהם, 150-200 שקל לסיגר, לא זוכר בדיוק. סכום הקנייה היה סביב 8000 שקל". 

9:40: חסון מספר על הסיגרים: פרטגס E52 קוהיבה 54 חבילות סגורות הרמטית. מבחינת כמויות פרטגס 25, קוהיבה 10. בהתחלה חבילה אחת, כשהתחיל מארנון, לאט לאט עבר לשתי חבילות, אחת מכל סוג, פאקר היה בעולם של שתי חבילות". 
תובעת: "למי מיועדים הסיגרים?"
חסון: "לביבי. ספציפית לגבי הקופסאות שהן 99% מכל הרכישות, מיועדות לביבי".
תובעת: "עד כמה מילצ'ן ופאקר מעשנים סיגרים?"
חסון: "לא מעשנים".

09:35: חסון הבהיר כי כל פעולה שביצע הייתה בהנחייתה של הדס קליין. "הדס בהיררכיה מעליי, לפני שיצאתי לכל משימה, לתת סיגריות או שמפניות, כל דבר בכבודה, מגיע כהוראה ממנה, או ארנון ופאקר, לרוב זה ממנה", טען. "שמעתי ממנה ששרה דיברה איתה, או שהתקשרו מהלשכה ככה וככה להעביר דברים, או שהתבקשה על ידי ארנון או פאקר, אלה רוב הדברים". 

9:25: תובעת: "עד כמה מילצ'ן ופאקר היו מודעים שאתם נותנים שמפניות וסיגרים?". חסון: "מודעים במאה אחוז. מילצ'ן היה מודע לכל דבר הכי קטן שיוצא מהבית, הכי קטן שנקנה דרכו, לגבי פאקר ידע על כל הנושא הזה, ביקש לא ליידע אותו בכל דבר קטן".

9:20: התובעת: "ספר באופן כללי על דברים שנקנו ע"י מילצ'ן ופאקר לבני הזוג נתניהו אליהם נחשפת במהלך עבודתך".
חסון: "רוב הדברים שנקנו זה שמפניות וסיגרים, זה העיקרי, היו דברים אחרים בודדים, כמו מעילים ותיקי יוקרה, אלה הדברים שאני ראיתי".

09:15: העד מספר על עצמו: "בן 34, עובד אצל מילצ'ן ופאקר, בתפקיד נהג ומנהל נכסים, הבתים שלהם. אחראי על כל הלוגיסטיקה וכל העובדים, התחלתי בתור נהג ולאט לאט זה מתקדם. אצל ארנון מ-2011 אצל פאקר מ-2013".