נשיא המדינה יצחק הרצוג החליט היום (שני) שלא להיעתר לבקשת החנינה של מארי פיזם לקצוב את עונש מאסר העולם שהוטל עליה בגין רצח בתה רוז פיזם.

נשיא המדינה קיבל את חוות דעתו של שר המשפטים גדעון סער והמלצתה של ועדת השחרורים המיוחדת, לפיה אין מקום לקצוב את עונשה וזאת בהסתמך על מכלול הנסיבות כפי שפורטו בדוחות השונים שהוצגו בפניה ובכלל זה שהמסוכנות בעניינה טרם פחתה.

רוז פיזם (צילום: צילום פרטי)
רוז פיזם (צילום: צילום פרטי)

כזכור, בשנת 2014 בית המשפט העליון קיבל את ערעור המדינה על זיכויה של מארי פיזם מרצח ביתה והרשיע אותה, לאחר שבמחוזי נקבע כי היא סייעה לרצח. בפסק הדין נכתב כי ״בסופו של יום לפנינו טרגדיה שקשה למצוא כדוגמתה – פעוטה בת כחמש שנים מוצאת את מותה בשותפות זדון בין לא פחות מאשר אמה יולדתה וסבה, וגופתה הקטנה מושלכת ככלי אין חפץ לקרקעיתו של נחל. כמה רוע יש בסיפור איום זה״.

הערעור עסק, כלשון פסק הדין, ב״פרשה אשר החרידה את הציבור במדינת ישראל, ובמרכזה עומד מעשה מתועב של רצח הילדה רוז פיזם, זכרונה לברכה, בטרם מלאו לה חמש שנים״. בהכרעת הדין המחוזי ב-19 במאי 2011 הורשעה מארי בעבירה של שידול לרצח בכוונה תחילה וזוכתה, מחמת הספק, מאשמת רצח. בן זוגה של מארי, רוני רון, הורשע בעבירה של רצח בכוונה תחילה.