למרות האמירות על גוש ימין מאוחד, ישנן מחלוקות לא פשוטות בכלל, דווקא בנושאים המשפטיים. למרות משפטו, יו”ר הליכוד בנימין נתניהו, לפחות בהצהרותיו במהלך קמפיין הבחירות, היה דווקא הסמן המאזן אל מול ניסיונות מימין לו לבטל את המשפט, לפגוע בבתי המשפט, להחיל חוקים פרסונליים ורטרואקטיביים ועוד.

חיים רמון מסביר: מדוע נתניהו יהיה חייב להכניס את גנץ לממשלה?

בהנחה שבקרוב הוא יעמוד שוב בראש הממשלה, בעודו נמצא תחת הליך משפטי מורכב וארוך, הדבר יחייב אותו לחדש ולחדד את הסדר ניגוד העניינים שלו. זאת, מול יועצת משפטית לממשלה שלא הוא מינה.

אולם עוד בטרם ייכנס ללשכת ראש הממשלה, הוא צריך להחליט את מי הוא רוצה למנות לשר המשפטים. למרות דרישתו של ח”כ דודי אמסלם, נראה כי מינוי שלו ייתפס כקיצוני מדי. אפשרות אחרת היא מינויו של מקורבו ח”כ יריב לוין, שמעוניין מאוד בתפקיד ויגיע אליו עם משנה סדורה לגבי הרפורמות שהוא רוצה לעשות במערכת המשפטית.

בנוסף, ישנן ועדות החקירה לפרשת הצוללות וכלי השיט ולאסון מירון. לפחות בעניין מירון, נתניהו כבר קיבל מכתב אזהרה. גם בנושא כלי השיט צפוי שיהיו ניסיונות לקשר את יו”ר הליכוד לפרשה. זאת אף שאביחי מנדלבליט, לשעבר היועץ המשפטי לממשלה, אמר שלנתניהו אין נגיעה לנושא - מהפן החקירתי או הפלילי. 

כמו כן, צפויים חילופים של שופטים בבית המשפט העליון ובערכאות נמוכות יותר, וצפוי שיהיה ניסיון למנות שופטים שמרנים לבית המשפט העליון. וכמובן, ישנו הרצון לחוקק פסקת התגברות. משמעותה, שברוב שייקבע יאושרו חוקים – גם אם הם כבר נפסלו על ידי בג”ץ. יש גם מי שמעלה את האפשרות לחקיקת חוק צרפתי, שמטרתו הקפאת חקירות ומשפט נגד ראש ממשלה מכהן.

במערכת המשפט ממתינים בדריכות ומקווים להידברות עמה, ולא בדורסנות כלפיה. הצעד הראשון, מטבע הדברים, יהיה מינוי שר משפטים.
בשיחה אתמול עם בן כספית וינון מגל ברדיו 103FM, התייחס שר המשפטים לשעבר חיים רמון לנושא ואמר כי “נתניהו חייב להרחיב את הכנפיים של הממשלה עם בני גנץ ולקיים את הרפורמות המשפטיות של גדעון סער. אסור ששום דבר יעצור את המשפט שלו. מה שביבי צריך לעשות זה רק ליישם את מצע הבחירות של סער – פיצול תפקיד היועמ”שית, פיקוח על הפרקליטות, פסקת התגברות, הכל. סער צריך לתמוך בזה, כי הוא המציא את זה. אבל אסור ששום דבר ישפיע על משפט נתניהו”.