הדיונים במשפטו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נמשכים מזה מספר חודשים, וכעת הם עוסקים בתיק אלף, תיק המתנות. עורך הדין יוסי פוקס, מומחה למשפט חוקתי ומנהלי, ואביעד גליקמן, כתב המשפט של חדשות 13, שוחחו היום (רביעי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על ההתפתחויות והדיונים האחרונים.

השפית של משפחת מילצ'ן ופאקר: "תמיד ניתנו סיגרים ושמפניות בארוחות"
"אתה משקר או שקליין לקתה בהזיות": העימות בין הנהג של מילצ'ן לפרקליטי נתניהו
הדס קליין: "שרה נתניהו דרשה שכוכבי הוליווד יגיעו לאירועים"
קליין: "לפיד ונתניהו היו בארוחה משותפת עם מילצ'ן"; השופט: "למה ציינת את זה?"

בראשית השיחה, המגישים הזכירו ציוץ של פוקס, בו נכתב כי לא היה דבר במשפט נתניהו, והוא השיב: "אחרי 21 עדי תביעה ומדינה, ואחרי 30 חודשי משפט אין ראייה לכך שנתניהו ביצע עבירה פלילית, ואני עומד על הדבר הזה. תראה, בוא ננסה ללכת במקרו כי אני עוקב אחרי הדיונים יומיום, גם כשהפסקתי לסקר את זה בערוץ 14 אני עדיין עוקב אחר כל הפרוטוקולים".

"בוא נתחיל עם זה שבתיק 4000 הם בנו מגדל קלפים על פגישה שבסופו של יום הוכח שלא הייתה", הדגיש, "מעבר לזה, כל הדרג המקצועי אישר שמהלכים התקיימו בלי מגע יד של נתניהו. לכן, גם עבירה של הפרת אמונים אי אפשר להוכיח פה". לדבריו, בתיק 1000 זה מעניין. "אני חייב לומר שראיתי את הנולד שזה פארסה - כידוע, חוק המתנות בכלל לא נכלל בכתב האישום. מלכתחילה, הם הלכו על קו של תורת הצבירה. אני חייב לומר שאחרי שעלו העדים המרכזיים – אין שום ראייה ישירה – הם סותרים אחד את השני. אני אזכיר שבלי שמוכיחים היקף אין פה עבירה", הסביר הפרקליט. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

נתניהו בבית המשפט. צילום: רויטרס (ארכיון)

 אביעד מה דעתך?
"כנראה שיוסי פוקס ואני נמצאים במשפטים שונים. אני אתחיל בתיק 1000 - יש פה, ונתניהו מודע, יש פה ארבעה אנשים שונים שמספרים סיפור דומה. במשפט פלילי אין תמיד ראיות זהב, ולכן הראיות הם הרבה פעמים העדויות של האנשים שהיו שם. במקרה הזה כולם מספרים את אותו סיפור דומה. מבחינת ההיקפים אני חושב שנתניהו צריך לשלוח זר פרחים לפרקליטות ולהדס קליין אני לא יודע למי כי לקחו את המינימום של המינימום. אם היו לוקחים על מה שהם באמת אמרו שהם סבורים, ולא בטוחים, הסכומים היו גבוהים הרבה יותר".

גליקמן הוסיף: "אני חושב שגם נתניהו מבין את מצבו הגרוע בתיק 1000. מעבר לזה, מה שיוסי אמר על גורמי המקצוע זה לא נכון, כי כל גורמי המקצוע מספרים על לחצים שהופעלו עליהם, אם זו דנה נויפלד ועוד עדים כאלה ואחרים. לגביי השוחד מי שסבור מהשיחה הזו שתיק השוחד נפל ממש ממש לא. יש קו, יש עלילה, ורואים בגלל אותה פגישת הנחייה שפילבר עדיין מתעקש שהיא הייתה כל זה מראים אחרי זה איך ההוראות מתבצעות. הפרקליטות רצתה לתקן את המועד, וזה כמובן לא נפתר. דרך אגב, כל התאריכים שאמרו אי אפשר להוכיח".

עו"ד פוקס השיב: "אני בכל זאת קרוב לחצי יובל נמצא בזה ומבין בחוק. אני יכול לומר לכם דבר אחד - במשפט פלילי אתה צריך להוכיח מעל לספק סביר שאדם ביצע עבירה פלילית. בתיק 4000 המצב הוא כזה, שזה תיק שהולך לזיכוי מלא בכירי הפליליסטים אומרים את אותו הדבר. אני מציע שתעלה לריאיון את ששי גז. זה זיכוי מלא. אני מכבד כל פסקה של בית משפט, אין בכלל שאלה. אני אומר לך דבר אחר בתיק 1000 – כשיונתן חסון לא זז מהאמירה שלו וזה מה שכתוב בפרוטוקול המשמעות היא בדיוק מה שאומרים – שום עבירה פלילית".

אביעד משפט סיום
"כמו יוסי פוקס ובתוכניות מסויומים מפיצים פיק ניוז זו הכנת הקרקע למקרה שירשיעו את נתניהו". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm