בית המשפט המחוזי לנוער גזר אתמול חמש שנות מאסר בלבד על צעיר, תושב הפזורה הבדואית, שהורשע בהסדר טיעון בביצוע עבירות מין בילדה בת 10 ביישוב בנגב לאחר שפרץ לבית המשפחה, וכן מתן פיצוי כספי, החלטה שעוררה הדים רבים בזירה הציבורית. עו"ד רוני אלוני סדובניק, המייצגת את הילדה ואת משפחתה, שוחחה הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והביאה את גרסתם.

אביה של הילדה שהותקפה מינית בדרום: "ביזיון אחד גדול, איפה ההיגיון הפשוט?"

בפתח דבריה הבהירה כי "יש מגמה רצינית שכבר מזוהה של קבוצות של שבטים בדואים שמוצא הזדהות עם המאבק הפלסטיני. מדובר בבחור שאין לו בעיית פדופיליה. הם פוגעים רק ביהודים, יש מלחמה בנגב בין ערבים ליהודים". 

כשנשאלה האם העונש מקל, השיבה בחיוב. "העונש על מעשה, וניסיון לעשות מעשה הוא אותו עונש. העונש צריך להיות לפחות 20 שנה על כל אחת מהעברות שהוא הורשע, אז איך הגענו לחמש שנים?".

על כך שבית המשפט תמיד מתחשב שמדובר בקטין, טענה: "לא ייתכן שזאת תהיה התחשבות כל כך מוגזמת. צריך בכלל לשנות את כל החקיקה בנוגע לענישת קטינים, כי יש קטין בן 10 ויש דקה ל-18".

"יש כאן איזשהו שקר שהמערכת מנסה לייצא לתקשורת, שכביכול הענישה הקלה היא תוצאה של הסדר טיעון - זה שקר, זה לא נכון. היה הסדר טיעון כי הם רצו לחייב את הילדה להעיד בבית המשפט. אני לא מבינה למה אני רואה בשנה וחצי האחרונות הרבה ילדים שנדרשים להגיע פיזית, לא חוקר ילדים שיעיד במקומם, הם עצמם צריכים להעיד", הסבירה.

לטענתה, חייב קודם כל לחשוב על נשמתו של הילד, "הגשנו בקשה לנסות להעיד את הילדה בבית שלה, עם הדובי שלה עושים את זה בהרבה מדינות מתוקנות. כשיש ילדים בטראומה צריך לנסות לעזור להם. בית המשפט סירב".

בהמשך, התייחסה עורכת הדין להסכם הטיעון, ואמרה: "במקום מעשה סדום ומעשה מגונה, הסכמנו לניסיון למעשה סדום ולניסיון למעשה מגונה, אבל העונש היה אמור להיות לפחות, אם הוא לא היה קטין, לפחות 20 שנה. היו צריכים לתת לו 13 שנה, אבל לתת לו 5 שנים? מתוך זה יורד שליש מנהלי, שזה מילים יפות ל'אין יותר מקום בבתי הכלא', והתנהגות טובה כל אחד יכול לקבל. מחרתיים הוא בחוץ".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM