חמש שנות מאסר לגבר שאנס ילדה בת 10, כך הכריע השבוע בית המשפט בפרשת אונס בת ה-10 בעת שישנה בביתה בדרום. הבוקר (חמישי) שוחח מ', שבתו בת ה-4 נאנסה על ידי האנס הסדרתי אברהם לשם, כי לא הופתע מהכרעת בית המשפט. את הדברים אמר האב הכואב בתוכניתה של סיוון כהן ב-103FM והבהיר: "השופטים חושבים שהם יכולים לצפצף על הפרקליטות".

בפתח דבריו סיפר האב על הזוועה שחוותה בתו: "הבת הקטנה שלי, בת 4, עברה את אותם זוועות כמו הסיפור הזה. בערב שישי, בבית הכנסת, האנס הסדרתי, אברהם לשם, פגע גם בה. פגע בה בצורה מזעזעת שהחרידה אותנו, את הקהילה שלנו, את המשפחה שלנו פה, עם נזקים שאי אפשר להבין אותם עדיין. היא כל כך קטנה ויש כל כך הרבה לפניה. הוא פגע בה בגלל שהוא סדרתי, בית המשפט והרשויות לא עשו את המוטל עליהן. עוד הפעם אנחנו פוגשים מקרה מזעזע שהיה יכול להימנע, אבל השופטים פה בישראל לא מונעים שום דבר".

"היא בת לדור ה-ME TOO, היא העידה עם עדות מהימנה, לפי המשטרה והפרקליטות, על פי הספר. אבל לשופטים זה לא היה מספיק טוב, הם טעו לא פחות משלוש פעמים. עם DNA אין פה שאלה בכלל, ועדיין רצו לתת לו 3 וחצי שנים והורידו סעיפים. שופטים בישראל טועים באם זה מעשה מגונה, למרות שזה סעיף של אונס, בקטין או לפני קטין. מתעסקים בשטויות. תודה לאל שהפרקליטות נעמדה חזקה מול השופטים, תודה לאל השופטים של בית המשפט העליון במהירות הבינו את הטעויות במשפט", הוסיף האב.

מ' סיפר כיצד אפילו בפרקליטות נשארו המומים מהחלטת השופטים: "הוא קיבל לצערי רק 6 שנים. זה אפילו לא עמד בציפיות של הפרקליטות, השופטים חושבים שהם יכולים לצפצף על הפרקליטות במדינה. הם בוחרים פעם אחר פעם לקחת את הצד הנמוך ביותר בכל ענישה. חלק מהדבר הזה, וזה ציטוט של שופטת בדימוס, השופטים האלה לא מוכשרים מקצועית לטפל במקרים כאלה, הם לא עוברים את ההשתלמויות שהם צריכים לעבור. זה סיוט. בהתחלה יש אמון במערכת, אז אתה שותק, לא סיפרנו לאף אחד שנתיים מה אנחנו עוברים. את הטיפול כל שבוע לקחת את הילדה, המשפטים, השעות שאתה מספיד בעבודה כדי ללכת ולנהל את המאבק הזה".

עוד הוא חשף כיצד הסיפור שלהם הוביל לחשיפת סיפורים שהוסתרו בתוך הקהילה: "פתאום הסביבה מספרת את כל הסיפורים שלה, את הזוועות שלה, את המקרים שלא הולכים ולא מעידים כי יש פה מערכת משפטית שמזלזלת בנפגעי עבירה. אז בשביל מה לעשות את זה? זה יכול להיות בת של השכנה, או הבן, זה מזעזע. נשים שמבחינתי הן הכי חזקות בעולם והכי גיבורות מבחינתי אומרות 'ברגע הנתון זה לא כזה פשוט, זה לא קל לבוא ולהגיד את הדבר הזה'. אז כשאנשים קמים, צועקים ואומרים, ככה המערכת מזלזלת בהם? זה אבסורד".


על הרצון לראות שינויים במערכת המשפט ובענישה: "זו בקשה של אלפי מנדטים, שמשהו ייעשה בנידון. יש דברים שאפשר לעשות. אפשר היום להקים, יש הצעות, בתי משפט ייעודים לנפגעי עבירה. זה לא דבר כל כך מורכב. הקורבן צריך להיכנס לתוך התהליך הזה כבן אדם שכל הסביבה מחזקת אותו, ולא הפוך. וזה מה שקורה היום – את צריכה להיכנס לבית המשפט עם שטיח אדום, לא עם מבטים של 'עוד אחד שבא להפריע לנו ולספר איזה סיפור'"

איך מביאים ילדה להעיד?
"יש חוקרי ילדים, שזה התפקיד שלהם. זה מורכב. תודה לאל שהילדה שלי, הלוואי והיה לי את הכוחות האלה, הצליחה לספר במפורט, דקה דקה, מה היה שם, מה קרה הסיפור, כי כשאני פגשתי אותי כשיצאתי מבית הכנסת היה לה זעם בעיניים, זעם שמישהו נגע בה, שמישהו פגע בה. ילדים לא צריכים להיות הפקר. בתוך הבית שלהם הם הפקר. זה מה שמערכת המשפט משדרת. אין זכויות לילדים היום. קשה לשחרר, זה השריטות שההורים אחרי זה מקבלים. במקרה הזה, אתה מצבין שגם אם זה יקרה לך בתוך הבית אתה מופקר על ידי מערכת משפט שקרסה מזמן, עם שופטים שאין להם שום רצון להעניש, הם מחפשים תמיד את הדרך הקלה. אם יקום עכשיו שר משפטים ויקח על עצמו את התפקיד הזה, הוא צריך להבין שהוא חייב לעשות תיקון דרסטי והדבר הראשון זה להקים בתי משפט ייעודים לדבר הזה".