תחנת משטרת חברון שבמחוז ש"י פתחה היום (חמישי) בחקירה בעקבות תלונה שהגישה אישה בשם נחמה תאנה, שטענה כי לפני 30 שנה הרב צבי טאו, מבכירי הרבנים של הציונות הדתית ומנהיגה הרוחני של מפלגת נעם - הטריד אותה מינית.

חשוב לציין כי החקירה הנה בנוגע לתלונה ולאו דווקא כלפי הרב. המשטרה עושה בדיקה מול הפרקליטות כדי לבחון את התלונה, בשל חלוף הזמן של עשרות שנים מאז, והרב לא ייחקר עד שתתקבל עמדת הפרקליטות בנושא.

בראיון  ל"חדשות 12" סיפרה תאנה: "הוא גרר אותי לאיזה מקום ופגע בי כמה פעמים, גם כשהייתי ילדה וגם אחרי שהתחתנתי וכבר הייתי אמא".

לטענתה היא ניסתה לבקש עזרה, וכשהייתה בת 10 התקשרה למשטרה: "אמרתי להם שקורה משהו לא טוב אני צריכה שהם יבואו. הוא לקח את הטלפון ואמר להם שאני ילדה משוגעת שהוא מטפל בה ואין צורך שיגיעו".

"מאז שאני קטנה מנסים להשתיק אותי. אם הגעתי לאנשים וסיפרתי דברים אז זה סתם ילדה שמדמיינת. זה שאני יושבת פה ומספרת זה ניצחון - להגיד לעולם שזה הבנאדם באמת", הוסיפה.

בפוסט שהעלתה לפייסבוק כתבה תאנה:

"אני בת 38 עוד מעט, גרושה, ואמא לחמישה ילדים ולקחו לי כמעט שלושים שנה כדי להצליח לספר את האמת. פרסום הסיפור של חיים וולדר, והתגובה של הרב שמואל אליהו, ביחד עם עוד רעידות אדמה בחיים האישיים שלנו נתנו לי את האומץ לצאת עם האמת. 

אני יודעת כמה קטנים הסיכויים שהקול שלי יישמע, ובכל זאת, אחרי כל כך הרבה שנים של השתקה, אני בוחרת להשמיע אותו. לאלה מכם שלא מכירים את האיש שבתמונה - הרב צבי טאו, ראש ישיבת הר המור שבהר חומה. 

זה עוד לא הזמן לספר איך ובאיזה אופן, אבל זה הזמן להשמיע את הקול - הרב טאו פגע בי מינית בתור קטינה. פגיעה ממושכת, שאין כרגע טעם לרדת אל כל סיפורי הזוועות. כשניסיתי להשמיע את הקול שלי הוא איים עליי, זה עוד לא הזמן והמקום לספר עדיין איך. 

אני יודעת כמה הקול שלי חלש לעומת הקולות האחרים, אני יודעת כמה נשים בכל כך הרבה חזיתות נאבקות ומשלמות מחירים במלחמה על האמת. 

אבל זה הסיפור שלי, ואלה החיים שלי, והם אמת לאמיתה שעכשיו הזמן להשמיע אותה. קשה להאמין לדבר כזה, כמעט בלתי אפשרי. אבל האדם הזה, בתמונה, שיש לו כל כך הרבה כוח ואינספור אנשים תחתיו, פגע בי, ואני בטוחה שאיני היחידה. 

עברתי בדיקת פוליגרף, פניתי למשטרה, צולמה כתבה שהייתה אמורה לעלות אתמול ומהכוח שאנשיו הפעילו היא עדיין לא פורסמה. אני מנסה להשמיע את הקול שלי גם במרחב הזה, בידיעה שבכל רגע גם כאן מסוגלים להשתיק אותי. אחרי כל השנים האלה, אני מנסה לשקם את חיי. 

ואני צריכה את העזרה שלכם, להמשיך ולהדהד את האמת, עד שתהיה חזקה יותר, אמיצה יותר, מכל אלה שמנסים להשתיק אותה. אימפריות לא מנפצים ביום אחד, אבל אימפריות שניבנו על אינסוף קולות  שניסו לקבור באדמה ולהשתיק במשך שנים, מוכרחים לנפץ, בעזרת קולה הדק של האמת, להדהד את קולה עד שהאדמה תרעד, עד שהאמת תצא לאור, ובזכותה גם כל הקורבנות, אל החיים.

הרב צבי טאו, ראש ישיבת הר המור בהר חומה בירושלים, מהרבנים הבולטים בציבור התורני יותר במחנה הדתי לאומי, בן 85 היום, הוא האדם שפגע בי".

שני רבנים בכירים מהציונות הדתית, הרב יובל שרלו והרב דוד סתיו, כתבו ברשתות החברתיות שהגיעו לידיהם עדויות אמינות של נשים, שלפיהן הרב תקף אותן מינית, וקראו לבדוק טענות נוספות שעלו נגדו.

טאו בן ה-85 הוא מהרבנים הבולטים והמשפיעים בזרם ה"ממלכתי" בציבור התורני לאומי. הוא נשיא ישיבת הר המור ומנהיג רוחני של ישיבות הקו ושל מפלגת נעם כאמור. רבים מתלמידיו רואים בו את ממשיך דרכו של רבו, הרב צבי יהודה קוק.