חבר הכנסת מטעם הליכוד, עמיחי שיקלי, פנה למבקר המדינה בדרישה שיפעל למניעת הטיוח השערורוייתי של פרשת מררי. לאחר מכן, הוא שוחח על כך היום (שני) עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים ברדיו 103FM. לדבריו, התרחש איסוף מידע על ידי גורמי האכיפה באמצעים פסולים ובניגוד לחוק.

שיקלי פתח את שיחתם בהסבר על הפרשה: "יש פה אירוע מאוד בעייתי, כפי שאתה יודע המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מררי, שאגב בעצם הגדת תפקידה היא זו שאמורה לוודא ולפקח על הפעילות של האזנות הסתר במשטרה, מלכתחילה הייתה בעיה מבנית. היא מפרסמת דוח שאחד העמודים המרתקים בו זה עמוד 29, שמתחיל באמירה שאין שום אינדיקציה שמשטרת ישראל התקינה ללא צו את אותן רוגלות, וכעבור שתי פסקאות הדוח סותר את עצמו ואומר כי זה למעט ארבעה מקרים. אחר כך אומרים שבשני מקרים אושרה האזנת סתר אבל לא חדירה למחשב, אבל במילא לא היו תוצרים".

הוא המשיך: "צריך להבין את חומרת הדברים, אני מצטט 'לא נעשתה כל פעולה בניגוד לחוק או לא על פי צו', אחר כך הוא אומר 'נעשה לפי הוראות של האזנת סתר', הציבור לא יודע להבחין אבל יש הבדל אטומי בין האזנת סתר לבין חיפוש סמוי בחומר מחשב, קל וחומר שאיבה של חומר מחשב. אלו הפעולות שנעשו ולפני שבוע הפרקליטות מודה שהמשטרה חרגה מצווי האזנות הסתר בחקירת פרשת הסוללות. השיא של השיאים, יש לנו ידיעה מחדשות 13 שבעצם בפרקליטות מתכוונים לגנוז ולמחוק את כל החומרים". 

על המכתב למבקר המדינה אמר כי "שמנו אצבע על נקודה דרמטית, אנחנו לא לבד. אנחנו מבקשים כדי להגן על זכותם של אזרחי ישראל לדעת את האמת בפרשה הזו, אוי ואבוי אם החומרים יושמדו, אם הראיות יושמדו. זה רק חושף מה קורה כשנותנים לחתול לשמור על השמנת, ואני חושב שזה אירוע מאוד בעייתי. אני מקווה שנקים וועדת חקירה פרלמנטרית תמיד עם הקמת הממשלה ונגיע עד למיצוי כל הפרטים בפרשה הזו".

על כך, שיקלי הוסיף: "אני חושב שאותו ציבור שמעלה על נס את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, את הזכות לפרטיות, ואומר 'זה שהוגש דוח והוא עומד בסתירה מוחלטת למה שאמרה הפרקליטות לפני שבוע', ואתה אומר 'זה לא מעניין אותי', זה רק חושף את עומק הצביעות. זה רק מראה שהמטרה שלכם היא לא באמת ערך זכויות האדם, דמוקרטיה וכל הדברים האלה. אתה מתעלם לחלוטין משני ממצאים דרמטיים, אחד שמסתבר שיש מידע שלא מופיע בדוח וסותר את ממצאי הדוח, ואחר כך שבאה הפרקליטות ואומרת 'אנחנו נמחק את האינפורמציה שאי אפשר יהיה לבדוק את הדברים', אני חושב שזה דבר מאוד חמור. אתה תומך ביוזמת הפרקליטות למחוק את החומרים?", הוא שאל את ורטהיים, שענה: "לא, אני פשוט אומר שהנושא נבדק ואם יש סתירה - תקימו וועדת חקירה פרלמנטרית".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm