כתב אישום הוגש היום (שני) על ידי פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) נגד מרואן תמימי (20), תושב ירושלים, שרכש עם עודיי תמימי את הנשק אשר באמצעותו בוצע הפיגוע במחסום שועאפט בו נהרגה החיילת נועה לזר ז"ל

אמה של הלוחמת שנרצחה במחסום בי-ם: "לא ישנתי בלילה, אבל היא לא חששה"

על פי כתב האישום, תמימי רכש את הנשק עם עודיי תמימי אשר באמצעותו בוצע הפיגוע במחסום, היה עמו ברכב בעת ביצוע הפיגוע ותכנן לבצע פיגוע משותף שלא יצא אל הפועל. 

עוד נרשם כי מרואן ועודיי תמימי רכשו במשותף אקדח ומחסניות באמצעותו תכננו לבצע פיגוע ירי נגד יהודים. בחודש שעבר הגיע עודיי לביתו של הנאשם והעביר לו את מכשיר הטלפון הנייד שלו בו שמורים זיכרונותיו וביקש ממנו למסור את המכשיר לאמו במידה וייהרג בפיגוע שבכוונתו לבצע. בתגובה אמר הנאשם לעודיי כי ברצונו לרכוש אקדח נוסף ולחבור אליו כדי לבצע פיגוע ירי יחדיו, אולם עודיי אמר למרואן כי אין באפשרותו להמתין וברצונו לבצע את הפיגוע בהקדם. עודיי ציין בפניי הנאשם כי האקדח והמחסניות שרכשו יחדיו נמצאים עליו וכי ביצע ניקוי של האקדח במהלך היום וברצונו לעבור את מחסום מחנה הפליטים שועאפט כדי לבצע את הפיגוע.

בשעות הערב של יום הפיגוע נסעו מרואן תמימי, עודיי ושניים נוספים לכיוון מחסום שועאפט. עודיי ישב לצידו של הנהג והנאשם במושב האחורי. כאשר הרכב הגיע למתחם המחסום, הוא נעצר לצורך בדיקה שגרתית של נוסעי הרכב. בשלב מסוים, עודיי יצא מהרכב, שלף את האקדח והחל לבצע ירי מטווח קצר לעבר החיילים והמאבטחים שנכחו במחסום. כתוצאה מפגיעות הירי נהרגה החיילת נועה לזר ז"ל ומאבטח שנכח במקום נפגע מהירי ופונה לבית החולים. לאחר ביצוע הירי נמלט עודיי מהמקום והסתתר מכוחות הביטחון. בהמשך ניסה לבצע פיגוע ירי נוסף במחסום מעלה אדומים, וזאת תוך שימוש באקדח ובאחת מהמחסניות שרכש עם תמימי. 

בתוך כך, כתב האישום מייחס למרואן תמימי ביצוע עבירות של מעשה טרור של קשירת קשר לביצוע רצח בנסיבות מחמירות, פעולה או עסקה בנשק למטרות טרור, רכישה נשק ואביזר נשק ונשיאה והובלת נשק ואביזר נשק.