העימות הראשון בין ט' ונ', שתי המתלוננות נגד הזמר אייל גולן, נערך היום (שלישי) בתחנת המשטרה. זמן קצר לאחר העימות, השתיים ערכו מסיבת עיתונאים בה טענו: "בפעם הראשונה הבטנו בעיניים בלי פחד ואמרנו לו מה הוא עשה".

ט' פתחה את מסיבת העיתונאים ואמרה: "לפני שנה נכנסנו לתחנת המשטרה והגשנו תלונות נגד חברים במנגנון הניצול המיני של גולן. עשינו הכל לשמור על שפיות כדי להחזיק מעמד, כדי להתמודד עם ההאשמות. בזמן זה, הוא העלה מופעים, הוא מילא את בלומפילד ועשה מיליונים. היום הוא סוף סוף הגיע להתמודד עם מה שעשה לי. לאורך כל השנה הזו חיבקו אותנו מאות נשים שמאמינות לנו. בכל פעם שהמנגנון קרא לנו שקרניות, היו מאה שצעקו לעברנו 'אנחנו מאמינות לך'".

נ' וט', המתלוננות נגד אייל גולן בפרשת 'משחקי חברה' (צילום: אבשלום ששוני)
נ' וט', המתלוננות נגד אייל גולן בפרשת 'משחקי חברה' (צילום: אבשלום ששוני)

"היום בפעם הראשונה הסתכלתי בעיניים של האדם שהתנהג אלי כמו חיה, שהעביר אותי מיד ליד כאילו אני צעצוע, שדחף לי סמים כדי שאסתום, שאמשיך להיות שפחה. בפעם הראשונה הסתכלתי בעיניים של המפלצת הגדולה, ובלי פחד אמרתי לו מה הוא עשה לי. בסוף העימות, כשהחוקרת שאלה אם יש לי מה להוסיף, אמרתי 'אני לא פוחדת ממך יותר'. הדבר שהכי הפתיע אותי בדברים של אייל גולן הוא שהוא חושב שאבא שלו קורבן. אבא שלו אנס אותנו, הביא את החברים המגעילים שלו, שעד היום אני מריחה את הזיעה שלהם, והאפס אומר לי שאבא שלו ישב בכלא סתם?!", המשיכה ט'.

היא אף האשימה את גולן בכך ששילם לאנשים על מנת שיפגינו נגדה ונגד נ' מחוץ לתחנת המשטרה היום: "לא יודעת כמה הוא שילם לבהמות עם המיקרופון, אבל הם לא מפחידים אותי. מולם עמדו עשרות שתמכו ועודדו, תודה על זה. בפעם הראשונה אולי בחיים שלו, אייל לא קיבל הנחת סלב. לא מהשוטרים, לא מהחוקרים, לא מהעיתונאים, לא מהמפגינות בחוץ ובטח שלא מאיתנו. היום בפעם הראשונה אייל גולן נחקר כמו חשוד אמיתי".

המתלוננת הנוספת, נ', הוסיפה גם היא: "היום ראו אותי, כבר בשנייה הראשונה. עמדתי ולא הייתי שקופה, היום הסתכלתי לאיש הזה בעיניים ולא האמנתי שהוא מצליח לנהל מנגנון של הפחדה והסתה. במקום להיכנס מהדלת הראשית הוא שלח כפיל על מנת לבלבל את כולם. ראיתי אותו כמו שהוא - העתק של האבא שלו רק הרבה יותר מסוכן, היום ראיתי את אייל ביטון".

עורכות הדין של נ' וט' (צילום: אבשלום ששוני)
עורכות הדין של נ' וט' (צילום: אבשלום ששוני)

"אייל גולן הגדול, זה שהשתמש בנו, הוא בסך הכל שקרן עלוב שהתמוטט בחקירה. החוקרת שישבה מולו אמרה לו בפרצוף 'הגיע הזמן שתבין את האחריות שלך'. פה אין יחצנים, לא היה אף אחד שיעוות את המציאות עבורך, גם המגהפונים ששילמת להם לא שמעו אותם בחדר. אלו היינו אתה, אני, החוקרת והאמת הפשוטה: אתה אשם", הטיחה המתלוננת.

נ' סיכמה את דבריה: "אלו שבאו איתי, שהיו בחוץ, שחיבקתן, שצייצתן, ששיתפתן, זה לא מובן מאליו. בדיוק כמו שלא מובן מאליו היחס של חוקרי המשטרה שהיה מכבד ואנושי. ואת, את שאיזה חלאה הרשה לעצמו לפגוע בך, אל תפחדי. את אף פעם לא תהיי לבד. כמו שמאמינים בנו, אנחנו מאמינות בחזרה".

עו"ד גליה שמילוביץ מצוות המייצגות של נ' ו-ט' אמרה במסיבת העיתונאים בין השאר: "אנחנו מבינות שצוות החקירה והפרקליטות שמלווים את החקירה, מתייחסים בכובד ראש למעמדו של אייל גולן כמושך בחוטים. העימותים של ט' ונ' מול אייל גולן היום איפשרו לגורמי אכיפת החוק להווכח שאייל גולן הוא הלכה למעשה המושך בחוטים במנגנון הניצול המיני. אייל גולן הוא זה שיכול היה למנוע את המעשים החמורים מתוקף מעמדו. הוא זה שמייצר כדבריו בעימות 'אווירת סקס', והוא זה שמייצר את הסיטואציות שבהן נאנסו נערות, תוך שהוא עוטף את המצבים במילים 'תפנקי', 'תכבדי' ועוד. המושך בחוטים נהנה מכך שרבים ורבות רוצים בקרבתו. וכשמדובר בזמר נערץ, זמר השנה, זמר העשור, מי שממלא איצטדיונים ומהווה גאווה עבור רבים, מצופה שיהיה מודע היטב לפערי הכוחות ולכוחו הרב. הסרת האחריות מעליו, השלכתה על כל מי שסביבתו ובעיקר על נערות שצעירות ממנו בעשורים רבים מטרידה מאוד. ניצול הרצון של נערות צעירות לקבל ממנו מילה טובה או לזכות בסלפי לצידו על מנת לבוא על סיפוקו המיני ותוך העברתן מיד ליד בין חבריו - זו כבר עבירת פשע חמורה. עבירה של הבאת אדם לידי מעשה זנות. היום, ט ונ', כל אחת בעימות שלה, חשפו את פרצופו האמיתי של אייל גולן כמי שהיה המושך בחוטים והוא התקשה להתמודד עם שיקוף המציאות שיצר. מהשיחות שקיימנו עם ט' ונ' עולה כי אייל גולן בעימות קשר את עצמו שוב לא רק לאירועים שעלו בתלונות החדשות אלא אף לאירועים שאף נחקרו ב-2013. מכאן אנחנו מסיקות, שלפנינו עוד חקירה ארוכה אשר תביא לחדרי החקירות עדויות ונחקרים נוספים".

לתגובתו המלאה של אייל גולן - לחצו כאן