"המבוקש מספר 1" בדרום אפריקה, העבריין הישראלי יניב בן סימון נעצר הבוקר (חמישי) על ידי משטרת יוהנסבורג. המבוקש נעצר בחשד לקשירת קשר לביצוע רצח וניסיון רצח. מבצע המעצר הובל על ידי סנ"צ צחי בן חמו ראש מפלג פשיעה מאורגנת בלהב 433 ונצ"מ שמואל שרביט ראש מחלקת תיאום מבצעי בחטיבת המודיעין באח"מ.

נצ''מ שמואל שרביט (צילום: דוברות המשטרה)
נצ''מ שמואל שרביט (צילום: דוברות המשטרה)

לאחר שנים ארוכות שבהן סירבה ממשלת דרום אפריקה להסגיר את אחד העבריינים הכי מבוקשים על ידי היאחב"ל, פעילות אינטנסיבית של היחידה הצליחה להביא לשכנוע של גורמי המשטרה במדינה, ואלו פעלו למעצרו של העבריין, בן סימון, וכעת החל תהליך הסגרתו לארץ. משטרת דרום אפריקה ומשרד המשפטים במדינה חתמו כבר על הליך ההסגרה, והם פועלים להסגרתו מול ישראל.

בן סימון, בן 46, נחשב למקורב למשפחת פשע ישראלית ונמצא ברשימת המבוקשים של האינטרפול עוד משנת 2015. בהודעת המשטרה המקומית נמסר כי "לפי הרשויות בישראל, החשוד הוא חלק ממשפחת פשע ידועה העוסקת בסחר בסמים, סחיטה ופעילות פלילית אחרת". במשטרת יוהנסבורג אף ציינו כי הישראלי הניח, לכאורה, פצצות מתחת ומעל רכבו של אדם אותו ביקש לחסל.

בן סימון נמצא בבריחה משנת 2015 בעקבות מעורבות בפרשייה 512, נעצר לאחר מאמצים רבים, מודיעיניים, מבצעים ושיתוף פעולה בין הרשויות בארץ ובחו"ל. לצידו של הישראלי נתפסו שבעה חשודים ישראלים נוספים, כמו גם 12 כלי נשק ובהם חמישה רובי סער. בנוסף תפסה המשטרה המקומית 40 אלף דולרים אמריקאיים.