ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, פרסם היום (חמישי) בטוויטר ראיון בערוץ 14 של עו"ד אוריאל חור ניזרי, שמייצג את בנו, זאת לאחר ששופט בית המשפט העליון, נועם סולברג, דחה אתמול את הערעור שהגיש יאיר נתניהו, על החלטת בית המשפט המחוזי מלפני כשנה, אשר חייבה אותו לשלם כרבע מיליון ש"ח לעורך וואלה! לשעבר, העיתונאי אבי אלקלעי.

בפרסומו ברשת החברתית הוא ציטט: "גזלו מיאיר נתניהו כ400 אלף ש״ח בעוול נוראי, בניגוד לחוק, ללא שניתנה לו הזכות לנהל הליך משפטי. בפעם ראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל בנסיבות שכאלה וכל זה על 'שייר' בפייסבוק". פרסומיו של נתניהו עוררו תגובות וביקורות רבות ברשת, ביניהן קריאות נגד מערכת המשפט, ומנגד - קריאות נגד הרה"מ המיועד.

הערעור נדחה: זה הסכום שיאיר נתניהו ייאלץ לשלם לעורך וואלה לשעבר

נתניהו המשיך לצטט את עורך הדין: "בניגוד למקובל ובאופן תקדימי ופרסונאלי, יאיר נתניהו, חויב בתשלום אדיר על תביעת לשון הרע שאף אם הייתה נכונה (והיא לא), אינה שווה יותר מכמה עשרות אלפי שקלים בודדים, כל זאת תוך רמיסת זכויות יסוד ובחוסר סמכות".

עו"ד חור ניזרי סיפר על תחילת הפרשה. לדבריו, הפרשה החלה בשנת 2019, כשיאיר שיתף פוסט של אדם אחר בפייסבוק, "שספק אם הוא לשון הרע (העניין מעולם לא התברר בהליך משפטי)". לאחר מכן ,הוגשה תביעה נגד יאיר. והוסיף: "למרות שהתובע ידע שיאיר מיוצג ע"י עו"ד מסויים, הוא שלח את כתב התביעה אל משרד ראש הממשלה - ולא עדכן את העו״ד של יאיר".

"כתב התביעה לא נמסר ליאיר ישירות ולא באופן אישי כמתחייב, אלא נמסר לפקיד אלמוני במשרד ראש הממשלה, שיאיר אינו מכיר אותו", ציין עו"ד חור ניזרי. "יאיר מעולם לא ידע על כך שהוגשה נגדו תביעה. עד היום לא הוצג מעולם תצהיר ממי שמסר את התביעה לכאורה ובוודאי מעולם לא נחקר על כך כמתחייב בחוק בבית המשפט". 

"לאחר שעברו 60 יום מהגשת התביעה בניגוד לדין למשרד ראש הממשלה. יאיר מקבל באופן מפתיע פסק דין נגדו על סכום עתק של 250,000 שקל, ועוד לפני הוצאות משפט. הוא מגלה זאת רק מהתקשורת. פסק הדין נעשה באופן אוטומטי בעילה שיאיר לא הגיש כתב הגנה תוך 60 יום. המועד להגשת כתב הגנה, הוא 60 יום מרגע שנמסרה התביעה כדין".

יאיר נתניהו בכניסה לבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני

נתניהו המשיך לצטט את עורך הדין: "כל הזמן, בבתי המשפט השונים ישנם איחורים כל הזמן בהגשת כתבי הגנה ובאופן כמעט אוטומטי בתי המשפט פוסקים פסקי דין "בהעדר הגנה", כי חלף המועד להגשת ההגנה ופסקי דין אלה בהעדר הגנה, מבוטלים באופן מידי עם בקשה לבטלם. רק במקרה של יאיר נתניהו, באופן חסר תקדים, לא בוטל פסק הדין".

"יאיר מיד פנה לבית המשפט בבקשה לביטול פסק הדין, שכן לא היה משפט כלל. השופטת כוכבה לוי מבית המשפט השלום ת״א, מסרבת לעשות זאת - בפעם הראשונה בהיסטוריה - באופן קפקאי לחלוטין. היא מסרבת לאפשר לו להגיש כתב הגנה - והותירה נגדו פסק דין בלי לאפשר לו לנהל משפט זכות בסיסית בכל מדינה דמוקרטית.  כאילו שלא די באמור, אף במחוזי השופטת וכעת גם בעליון, סרבו לתת ליאיר את יומו בבית המשפט ופסקו לראשונה מקום המדינה סכום שהגיע כבר לכ - 400,000 ש"ח, על 'שייר' בפייסבוק".

עורך הדין סיכם: "כעת יש לקוות שבית המשפט העליון יעצור את העוול הנורא הזה. ישנו עוד ערעור על פסק הדין עצמו, שתלוי ועומד ויש לקוות שבית המשפט בסופו של יום יעשה את הדבר הבסיסי המגיע לכל אדם - ויאפשר ליאיר לקבל את יומו בבית המשפט״.