היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, הגישה היום (שלישי) לבית המשפט בקשה לצו למניעת הטרדה מאיימת כנגד פעילת הליכוד אורלי לב. הבקשה הוגשה עקב פרסומיה השונים בנוגע למשנה לפרקליט המדינה ליאת בן-ארי, ומקורבים לה. 

בבקשה שהוגשה, מתבקש בית המשפט להורות ללב, המציגה עצמה כפעילה חברתית, להימנע מלפרסם בחשבון הטוויטר שלה או בכל מדיה אחרת כל פרסום הנוגע לבנה של עו"ד בן-ארי, ולהסיר כל פרסום בו מוזכר בנה.

היועצת המשפטית ציינה בבקשתה כי "בשנים האחרונות הולך וגובר הצורך בהתמודדות משולבת של גורמי אכיפת החוק במדינה עם היבטיה השונים של תופעת הפגיעה בעובדי ציבור, שמטרתה הברורה היא לרפות את ידי עובדי הציבור, להלך עליהם אימים ולהרתיעם ממילוי תפקידם הציבורי".

על פי הבקשה, כבר בשנת 2020 קבע בית המשפט כי קיימת הצדקה להוצאת צו מניעה שכזה, אך לב התחייבה לחדול מהמעשים. "חרף התחייבויותיה והחלטות ביהמ"ש, שבה אורלי לב לפרסם ברשתות החברתיות פרסומים הנוגעים לליאת בן-ארי ולבני משפחתה, ונראה כי לב הצהירה בפני בית המשפט הצהרות ריקות מתוכן וכוונה, והכל במטרה להטעותו ולהימנע ממתן צו בעניינה", צויין בבקשה. 

עוד הוסיפה בהרב-מיארה בבקשתה: "אין ספק כי פרסומיה, נועד להטריד את עו"ד בן ארי, להתיש אותה נפשית, להלך עליה אימים ולגרור אנשים נוספים בציבור שיפעלו גם הם להטרידה ואת בנה ולפגוע בשלוות חייהם".