לפני שנה ט' ונ' אזרו אומץ ופתחו מחדש את תיק אייל גולן כמעט 10 שנים אחרי שנסגרה. הערב (רביעי) התראיינו השתיים לאביעד גליקמן בחדשות 13, וסיפרו על תחושותיהן ברקע העימות שהתקיים לאחרונה.

אייל גולן לאחר העימות עם ט' ונ': "שמח שהבהרתי את העובדות"

ט': "מה אני ארגיש בגוף כשאראה אותו? הוא היה כמו שהוא, מגלומן, נרקסיסט, אכזרי. הוא היה המבוגר האחראי ואת היית הילדה המעריצה שהוא ניפץ לאלפי רסיסים. ערב לפני העימות, וזה רגע שקשה לי להתחבר אליו ולהיזכר בו, וזה תחושת השבי. המקום הזה של להרגיש אותה ילדה בת 18 וחצי שהיא בתוך שבי נפשי. המקום הזה של לבוא ולרצות ולהצטלם ולשמוע שיר חדש. ממש לילה לפני העימות נתתי לעצמי להרגיש את הדבר הזה".

נ': "לא פחדתי, גם כשאמרתי לו שהוא אפס והוא פתח עליי עיניים במבט מאיים, המשכתי לצעוק והוא ניסה בכל מיני דרכים, להשפיל, להוריד. הוא לא ראה אותנו אז ב-2013 והוא לא ראה אותנו גם עכשיו. לי היה חשש מאוד גדול מה אני ארגיש בגוף כשאני אראה אותו אחרי תשע שנים. כשאני כבר לא מעריצה ויודעת בדיוק מה הוא עשה, איזה שקר הוא ימציא עכשיו? אנחנו כבר לא הבובות על חוט שהוא רגיל אליהן. הוא הפך להיות הפינוקיו שהוא היה תמיד. לעימות אייל נכנס כמו פחדן עלוב ואני תוהה לעצמי מי שאמר 'מי שמאמין לא מפחד'?".

נ' וט', המתלוננות נגד אייל גולן בפרשת 'משחקי חברה' (צילום: אבשלום ששוני)
נ' וט', המתלוננות נגד אייל גולן בפרשת 'משחקי חברה' (צילום: אבשלום ששוני)

"הוא מסתכל עליי בעימות והוא מנסה להיות, אכנה את זה בשפה שלו, 'אבדאי'", הוסיפה נ', "הוא משפיל מבט כשהוא שיקר, הוא ניסה לצעוק כמה וכמה פעמים, אמרתי לחוקרת שאני מרגישה מאוימת ושזה לא במקום ולא לעניין ואני מבקשת שכל אחד יידע את מקומו. אני יצאתי מהעימות יותר חזקה ממה שנכנסתי, עם גב זקוף ויכולה לחזור לנשום".

כזכור, בפרשה חשודים גולן ומקורביו ביצירת קשרים עם מעריצות של הזמר שהשתוקקו להיות בקרבתו, ולאחר מכן ניצלו אותן וקיימו איתן יחסי מין. ט' ונ' היו אז בנות 17, שתיים מהמעריצות שהעידו במשטרה אך אז לא נערך ביניהם עימות. בזמנו, התיק נגד גולן נסגר מחוסר ראיות, אביו דני ביטון הורשע בעבירות מין ונשלח לכלא לשנתיים.

עו"ד טל גבאי מסר בשמו של אייל גולן בתגובה: "לחוקרי המשטרה שנכחו בעימות, כמו גם לגורמי הפרקליטות, ברור שהתיאור של ט' ונ' את שהתרחש בו משולל כל קשר למציאות. נזכיר שהעימות התקיים לבקשתו של אייל גולן שסירב להיכנע לניסיון הסחיטה הכספית ושמח על ההזדמנות להסיר אחת ולתמיד את העננה בפרשה. אין לנו כל עניין בניהול החקירה באמצעי התקשורת ואנו בטוחים כי רק הראיות והעובדות הן שיכריעו. יש לראות בחומרה את הניסיון הפסול להפעלת לחץ תקשורתי בלתי פוסק על גורמי החקירה באמצעות ריאיונות בתקשורת, תוך זיהום בלתי פוסק של החקירה. אייל גולן סמוך ובטוח כי לא נפל רבב במעשיו וכי בסופו של יום הצדק ייצא לאור והתיק ייסגר מחוסר אשמה".

אייל גולן (צילום: ארן חן)
אייל גולן (צילום: ארן חן)

דיווח - הפרקליטות בביקורת על המתלוננות נגד אייל גולן: "מנהלות את המשפט בתקשורת"

בחדשות 12 דיווחו במקביל כי פרקליטות המדינה העבירה ביקורת קשה על ט' ו-נ', הצעירות שהתלוננו נגד הזמר אייל גולן והגישו נגדו תביעה אזרחית. בהמשך לבקשה של השתיים לתקן את כתב התביעה שהגישו נגד הזמר - בפרקליטות מבקשים מביהמ"ש להטיל עליהן הוצאות ומאשימים אותן שהן מנהלות את ההליך המשפטי בכלי התקשורת.

מדובר בשתי צעירות שבהיותן קטינות הגישו תלונה נגד אייל גולן, ועל בסיס התלונות שלהן הורשע בעבירות מין אביו של אייל גולן, דני ביטון. התיק נגד גולן עצמו נסגר - אז אותן קטינות הגישו תביעה אזרחית נגדו, נגד בני פרץ שהיה מנהלו של גולן וגם נגד משטרת ישראל - בטענה לרשלנות. בינתיים שתי הצעירות הללו החליפו ייצוג, ואז הן הגיעו פעם נוספת למשטרה ומסרו גרסה משמעותית יותר וחזקה יותר נגד גולן, עם פרטים שלא היו בתלונות המקוריות שלהן. במקביל, הגישו בקשה לבית המשפט לתקן את התביעה שהגישו נגד כל הגורמים.

פרקליטות המדינה, שמייצגת את המשטרה, הגישה את תגובתה לבית המשפט – ושם היא הסירה את הכפפות ותקפה בחריפות את שתי הצעירות. הפרקליטות לא התנגדה לבקשה לתיקון כתב האישום, אבל ביקשה ששתי הצעירות הללו תשלמנה הוצאות משפט לכל הנתבעים – בין היתר הוצאות לאייל גולן. "יש לציין שעסקינן בהליך שלעתים נדמה שרק מקצת ממנו מתנהל כהליך משפטי, בעוד מיטב מרצן של התובעות מושקע בפלטפורמות תקשורתיות ופרסומיות מקבילות", כתבו בפרקליטות לבית המשפט.

בפרקליטות גם מתחו ביקורת על אמינותן של ט' ו-נ', לאחר שהצהירו בפני בית המשפט כי הגשת הערר בתיק משחקי חברה הייתה בתיאום עם הפרקליטות. הפרקליטות הבהירהכי המידע הזה אינו נכון וכי הובהר ל-ט' ו-נ' באמצעות עורכות דינן כי במידה ויוגש ערער – הוא ייבחן על ידי מחלקת עררים רק בתום החקירה הפלילית.