ליהיא לפיד, רעייתו של ראש הממשלה יאיר לפיד, פרסמה היום (שישי) פוסט בפייסבוק, בו חשפה כי תבעה הרב טוביה זינגר, שלדבריה, "הפיץ את השקר שאני לא יהודיה".

היא שיתפה: "תבעתי את האיש שהפיץ את השקר שאני לא יהודיה - כי אני הנינה של הרב משה אביגדור עמיאל ז״ל. הרב עמיאל היה הרב הראשי של תל אביב. 16 שנה היה הרב הראשי של אנטוורפן ואז קראו לו לבוא לארץ הקודש - והוא בא. הרב שהציונות בערה בו, בא ב-1936 כדי להיות הרב הראשי בעיר הצעירה שקמה בחולות".

"תבעתי אותו ואת מי שדאג לפמפם את השקר בשם אבי-סבי הרב עמיאל, שהיה ממובילי הציונות הדתית והקים את ישיבת 'היישוב החדש', שמאז פטירתו נקראת 'ישיבת הרב עמיאל'. ישיבה מפוארת ששילבה את אורח הלימוד הישן עם כלים חדשים והיתה לדגם ממנו צמחו הישיבות התיכוניות בארץ", והוסיפה כי "בין בוגריה נמנים הרב הראשי לישראל דוד לאו, יעקב וינרוט, יעקב נאמן ואחרים".

"תבעתי את הרב זינגר כי אף אחד לא יפקפק ביהדותי", אמרה. "כי היהדות שלי יחד עם הציונות שלי היא הזהות שלי, והיא חלק פועם ופעיל בחיי, החל מהקידוש המשפחתי בכל שבוע עם החלה על שולחן, דרך החגים ועד להיות אמא גאה שהבן שלה מתגייס לשריון כדי לשמור על המדינה. אף אחד לא ינסה להגיד עלי משהו אחר ואני אשתוק".

"כמה ימים לפני הבחירות פרצו לאתר האינטרנט שלי ומישהו התחיל להוציא משם הודעות מוזרות בשמי", ציינה לפיד. "ידעתי שככה עובדת המכונה, אבל לא הבנתי אז שזה קשור למסע מטורף ושתוך יומיים, 48 שעות לבחירות, יופץ שאני לא יהודיה. שהתנצרתי. לא עלה בדעתי שיפיצו תמונות מזויפות שלי ושל יאיר עם צלב. שיבוא רב בשם טוביה זינגר ויפתח במסע ראיונות הזוי על תמיכתי בנצרות ויפיץ סרטוני זוועה נגדי. אז תבעתי אותו. תבעתי אותו בשם אבי סבי הרב עמיאל. בשם בעלי. בשם כל משפחתי המזועזעת".

"הרב טוביה זינגר הבין את טעותו. הוא יפרסם התנצלות", היא כתבה, "זה כמובן מאוחר מדי, כמו שהם תכננו, ואני בטוחה שהתנצלותו לא תגיע אל כל מי שהאמין בשקר הזה. היא בטוח לא תגיע למאות אלפי העוקבים אחר צייצני הליכוד הזריזים שהפיצו את השקר הזה. רוקדים על הדם ומצרפים לו צילום מזוייף עם צלב מזויף. הרב זינגר התנצל בפני ואני מוותרת לו על תשלום הפיצוי. לא הכסף חשוב לי. חשוב לי שמי. חשובה לי יהדותי. היהדות שלי היא ציונית וישראלית ומלאת חום ואהבה - כזו שבה החגים והשבת הם חלק מהחיים, עושים קידוש בשישי, ליאורי מברך על החלה, וכן, אני צמה ביום כיפור".

היא הסבירה: "תבעתי כי אני לא מוכנה שיביישו את זכר אבי היקר עליו השלום ואת זכר משפחת אביו היהודית הגאה, אנשי הישוב הישן בירושלים ובוני הארץ (משפחת מן המכובדת בירושלים) חלקם עדיין חובשי כיפה. אבא שלי, הנכד שלו, גדל בירושלים. מצד אביו אני דור שמיני בארץ. ילד בני עקיבא עם כיפה שאיתה הלך גם לצבא".

לפיד סיכמה: "אני יהודיה, אני ציונית, ואני חושבת שעשינו טעות שהסכמנו שיקראו לנו 'חילונים'. זה שם שכולו זלזול. אנחנו יהודים גאים ויהדותנו חשובה לנו. יחד עם הציונות היא בסיס חיינו כאן".

בשמו של הרב טוביה סינגר נמסרה תגובה ארוכה. להלן עיקריה: "לפני שבוע, מספר שעות לפני כניסת השבת, ליהיא לפיד, רעיית ראש הממשלה היוצא, פרסמה התקפה קשה ואישית כנגדי בפייסבוק ובאינסטגרם, שפורסמה במלואה בערוצי תקשורת שונים מבלי שקדמה לכך פניה אליי כדי לבדוק את העובדות.

"ההתקפה של גב' לפיד, רוויית השקרים, תקפה רבים עלומי שם אבל נקבה בשמו של אדם אחד 'הרב טוביה זינגר'. בפרסומה טענה ליהיא לפיד כי הכחשתי שהיא יהודייה. לא עשיתי כן. ידוע לכולם כי היא יהודיה. היא טענה כי תבעה אותי. היא לא עשתה כן. עורך הדין שלה הגישה כתב תביעה רק שבוע לאחר מכן. היא קשרה אותי לקונספירציה לפריצה לאתר שלה ואולי להפצת תמונות מזויפות שלה ושל בעלה. אין לי ידיעה על המעשים הנטענים ואני ודאי אינני קשור להם.

"ליהיא לפיד כתבה ששיקרתי לגביה. אמרתי רק אמת. חיים מלספין שיקר. היא כתבה ש'הבנתי את הטעות שלי' ושהתנצלתי בפניה. היא מעולם לא דיברה איתי ובודאי שלא התנצלתי בפניה".