תפנית משמעותית בחקירת רצח יורי וולקוב:  בתום חקירה אינטנסיבית של ימ"ר מחוז ת"א הודה עדי מזרחי ברצח וולקוב וביקש להביע חרטה במעשה.

"לא מאמינים שלא תשוב הביתה": יורי וולקוב שנדקר למוות בחולון הובא למנוחות
אלמנתו של יורי וולקוב: "הסתכלתי על רוכב האופנוע, והבנתי שמשהו איתו לא בסדר"

יממה לאחר שהתפרסם במעריב כי בידי המשטרה הודעות קוליות בהן תועד מזרחי סמוך לאחר הרצח כשהוא מבקש סיוע מאחד מחבריו למלט את האופנוע עליו רכב בשעת הרצח וכן לסייע לו בבריחה לחו"ל. אחד החשודים חיזק בעדות את אמיתות ההודעות הללו ושיתף בהודאה של מזרחי במהלך שיחה עימו, סמוך לאחר הרצח עת ביקש את עזרתו.

תיעוד אירוע הדקירה בחולון. צילום לפי סעיף 27'

במהלך סוף השבוע החוקרים לא הירפו, חקרו את מזרחי, בסבבים שונים ומהלך זה הוביל לכך שהחשוד נשבר בחקירה והודה בפני החוקרים כי הוא זה שדקר למוות את וולקוב על מעבר החצייה בחולון. חשוב להדגיש כי במהלך סוף השבוע חוקרי הימ"ר לא עזבו את המשרדים וחקרו במקביל גם את כל החשודים שנעצרו במעורבות בסיוע, עד שהשיגו את ההודאה ממזרחי. 

במהלך חקירתו, מזרחי שטח חלק מהאירועים אודות יום האירוע, אולם הגם שכך חלק לא מבוטל מהפרטים נמצא עדיין בגדר תעלומה, כמו כלי הרצח שחוקרי המשטרה לא הצליחו לשים את ידיהם עליו. במשטרה מבקשים להדגיש כי החקירה רחוקה מסיום והיא בעיצומה כך שמוקדם עדיין לערוך סיכומים. נבהיר כי מעת לעת מקיימים במחוז תל אביב הערכת מצב גם לאחר ההתפתחות הדרמטית בחקירה. 

מעצר הדוקר במעבר החצייה בחולון (צילום: אבשלום ששוני)
מעצר הדוקר במעבר החצייה בחולון (צילום: אבשלום ששוני)


כזכור, כבר בשישי האחרון אמר נציג במשטרה בבית המשפט כי ברשותו ראיות כנגד מזרחי, מרביתן נסיבתיות, הקושרות את החשוד אל זירת הרצח ואל אירוע הרצח עצמו. כפי שפורסם במעריב מדובר בהודעות קוליות, בהן נשמע החשוד כשהוא מדבר על הרצח. בנוסף, טרם מעצרו של מזרחי בביתו, עצרה המשטרה שני גברים היצאו מביתו כשהם רכובים על אופנועים. השניים תושבי יפו, הובאו לתחנת המשטרה לחקירה ויחד איתם הובא גם חשוד נוסף הקשור לסיוע שלאחר מעשה. 

במהלך חקירתם, חשף אחד החשודים בפני החוקרים, כי מזרחי יצר עמו קשר, התוודה בפניו שהוא ביצע את הרצח, וביקש ממנו סיוע בהעלמת האופנוע עליו רכב. הפרטים הללו מהווים חיזוק משמעותי לראיות שבידי המשטרה, והשופטת סיגל דומניץ סומך, אף ציינה בהחלטתה כי "קיים חשש סביר נגד החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו. החשש משיבוש מהלכי החקירה הוא שמביא לעילה למעצרו".