בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שני) עונש של 10 שנות מאסר על אדהם בשיר בן ה-24 שהורשע במעורבות בלינץ' במור ג'אנאשווילי בעכו במהלך מבצע "שומר החומות". זאת, לאחר שהורשע במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ובמסגרת הסדר טיעון שנחתם עמו. בשיר סימן אצבע משולשת לצלמים לאחר הקראת גזר הדין.

קורבן ניסיון הלינץ' בעכו: "אני לא מצליח להתאושש, לא פיזית ולא נפשית"

האירוע החמור התרחש ב-12 במאי 2021 במהלך האירועים האלימים בעיר שהתרחשו בעת מבצע "שומר החומות". מחקירת המשטרה עלה כי ביום האירוע נסע ג'אנאשווילי בן ה-29 ברכבו מחיפה לעכו. בהגיעו לעכו סמוך לכיכר חב"ד בעיר, נחסמה דרכו בשל פחי אשפה שנזרקו אל הכביש בידי מתפרעים שהתפרעו במקום.

המהומות בעכו (צילום: רוני עופר, פלאש 90)
המהומות בעכו (צילום: רוני עופר, פלאש 90)

קבוצת המתפרעים ובהם החשודים זיהו את רכבו כשייך ליהודי, בין השאר בשל דגלי ישראל שהתנופפו על הרכב, החלו ליידות אבנים וסלעים לעברו ובשל כך איבד הנהג את השליטה על הרכב ופגע בחומה, דבר שהביא לעצירת הרכב. ג'אנאשווילי שיצא מהרכב הוכה קשות בידי המתפרעים באמצעות אבנים ואלות תוך שניסה להימלט לרחוב סמוך והמתפרעים בעקבותיו. בהמשך הופל אל הקרקע שם המשיכו המתפרעים להכותו. כתוצאה מכך הוא נפצע באורח קשה ופונה לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי בנהריה. רכבו הוצת בידי המתפרעים ונשרף כליל.

עורך הדין חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את ג'אנאשווילי מסר לאחר גזר הדין: "זהו סיומו של פרק ראשון במאבק ארוך שמור מנהל יחד עם כל עם ישראל מול ההתקוממות הטרוריסטית נגד אזרחי ישראל, מול הניסיון לרצוח יהודים רק בשל היותם יהודים, מול הניסיון לערער על קיומו של העם היהודי בארץ ישראל. פסק הדין הוא משמעותי וקובע ענישה מחמירה כלפי המעורבים בלינץ' האכזרי במור. מדובר בנאשם שחלקו בלינץ' היה בדרג נמוך והודה בהתחלה בכתב האישום. השופטים קבעו שלולי הודאתו היה מקבל יותר. וזה בעצם מורה על כיוון הענישה ביחס לאלו שהיו יותר פעילים שם אנו מצפים שהענישה תעלה בעוד שנים רבות. אנחנו מודים לפרקליטות ולשופטים על חיזוק ההרתעה כלפי המחבלים על ידי גזר הדין. אנחנו מקווים כלל המעורבים בלינץ' יענשו בכל חומרת הדין".