אחרי שתיעוד התקיפה הופץ ברשתות: התביעה המשטרתית הגישה היום (שני) כתב אישום נגד שחר נבייב, תושב בת ים בן 22, בחשד לעבירות איומים, חבלה במזיד ברכב והחזקת סכין שלא כדין. זאת, במהלך אירוע אלים שאירע לפני כשבועיים בכביש 431, בו הוא נאשם כי ניקב את צמיגיו של רכב אחר במהלך ויכוח עם נהג בכביש 431 ולאחר מכן אף תועד כשהוא מנופף בסכין.

במשטרה אישרו כי התקבלה תלונה סמוך למועד האירוע שנחקרה בתחנת רחובות, במסגרתה נעצר החשוד לחקירה. בתום החקירה, הועברו כלל ממצאיה לעיון והחלטת יחידת התביעות של משטרת ישראל במחוז מרכז, אשר גיבשה כתב אישו  בגין העבירות המיוחסות לו. כאמור, היום הוגש כתב אישום נגדו בבימ"ש השלום רחובות.

תיעוד ניקוב הצמיגים בכביש 431 (צילום: סיפיאן זחאלקה)

לפי עובדות כתב האישום, המתלונן נסע ברכבו בנתיב האמצעי ומאחוריו נהג הנאשם. המתלונן אותת על מנת לעבור לנתיב השמאלי, ואז צפר הנאשם למתלונן ו"חתך" את רכבו, תוך שהמתלונן מפנה לעברו "אצבע משולשת". 

בהמשך, כשהגיעו השניים לפקק, יצא הנאשם מהרכב וניגש לרכבו של המתלונן שעמד מאחוריו, כשברשות הנאשם סכין. הנאשם החל לצעוק על המתלונן והכניס את פלג גופו העליון לתוך חברו שלך המתלונן דרך חלון הנהג.

בתגובה יצא המתלונן מהרכב, והנאשם התקרב אליו, תוך שהמתלונן הודף את הנאשם ממנו, מקלל וצועק לעברו "לך לאוטו". בשלב זה, הוציא הנאשם סכין מכיסו וניקב באמצעות הסכין את הצמיג השמאלי האחורי ואת הצמיג השמאלי הקדמי, תוך שהמתלונן ממשיך לקלל ושואל "למה". 

בהמשך ניגש המתלונן אל הנאשם, אך הנאשם כיוון אל המתלונן את הסכין והלך לעברו. בתגובה, הלך המתלונן לאחור והרים את ידיו לאות כניעה. כתוצאה ממעשי הנאשם נגרם לרכב נזק ששוויו 1,100 ש"ח.

עוד צוין בכתב האישום כי במעשיו החזיק הנאשם סכין מחוץ לתחום ביתו ולא הוכיח כי החזיק בה למטרה כשרה, איים בפגיעה שלא כדין וכן פגע ברכב או חלק ממנו. על כן, הוא הואשם בעבירות איומים, חבלה במזיג ברכב והחזקת סכין שלא כדין. 

ברשת הגיבו בזעזוע לסרטון. אחד הגולשים כתב: "נורא. נהיה פה בכבישים ממש אלים ומסוכן... בשגרה. אל תתעמתו עם אנשים, אפילו לא קצת, זה לא כדי, ונסו מצדכם להפחית למינימום את הסיכוי להידרדרות של המצב... תחשבו רק על איך לחזור הביתה בשלום למשפחה".

גולש נוסף כתב: "פשוט נורא מה שנהיה כאן. כל אדם שלישי מסתובב פה עם סכין מוכן לפעולה ? המשפחה יושבת במכונית של הדוקר ואפילו לא מנסה לעצור אותו".