תנ"צ בדימוס בני אבליה, לשעבר מפקד מרחב אשר במשטרה, שוחח הבוקר (ראשון) עם יואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5FM על החששות ממינוי איתמר בן גביר לשר לביטחון לאומי.

"אם בן גביר ירצה לנהל את תקציב המשטרה, המפכ"ל והסמפכ"ל יהפכו לבובות. אני לא מאמין שקצינים בכירים יפרשו כי הם ירצו להתקדם. יש מלחמה עקובה מדם בין ארגוני הפשיעה וימ"ר חוף מנסה למנוע את הפיגוע/החיסול הפלילי הבא", אמר אבליה.
 
"אני שומע את הדברים ואני חושב שאלה דיבורים שלפני כניסה לתפקיד, כי בדרך כלל אנשים לפני כניסה לתפקיד מדברים מדברים אבל כשיושבים בתפקיד מתאימים את עצמם לכל מה שקורה. מפכ"ל למעשה חותם על כל מינוי של קצין משטרה מדרגת סגן ניצב ומעלה. כל הקצינים שמקודמים אחרי שהשר אישר את קידומם לתפקיד כך וכך בדרגת כך וכך. אבל מפה ועד שהוא רוצה לקבוע איפה יהיו הכוחות איך יציבו את הכוחות, אני חושב שמלבד מדיניות איך הוא רוצה שהעניינים ירוצו, הוא חייב להשאיר את הכל למפכ"ל ולסמפכ"ל. הוא גם דיבר על קטע כזה לקחת את ניהול התקציבים ממשטרת ישראל אליו והוא ינהל את התקציבים. ברגע שזה יקרה לא צריך לא מפכ"ל ולא סמפכ"ל", הוסיף.

"אז יהיה מישהו בתואר מפכ"ל כשיהיה מישהו בתפקיד, שניהם יהפכו להיות בובות. את נושא התקציב אסור לקחת ממשטרת ישראל. את נושא הצבת הכוחות אסור לקחת ממשטרת ישראל. אני מאמין שברגע הוא ייכנס לתפקיד ויבין בדיוק מה קורה, העניינים יישארו כמו שהם, אולי עם מדיניות משלו אולי מעורבות יתר, אבל אם הוא יקח את המושכות לידיים שלו וינהל את המשטרה נגיע למקומות לא רצויים", המשיך אבליה.

עוד הוסיף: "בן גביר מגיע לשטח אבל השטח מתנהל על פי הנחיית המפקדים בשטח אבל שום דבר לא השתנה. אתה לא שומע על דברים שפתאום מפסיקים לעשות אותם, או על דברים שמעולם לא עשו אותם. אם אתה שואל אותי, זה טוב שרואים את האנשים הבכירים מגיעים שטח זה מראה על מעורובת, אבל מפה עד לנהל את הכל איפה ואיך יוצבו הכוחות, לאן יועברו הכוחות, זה לא בן אדם אחד שישוב ומחליט, אלא הוא יצטרך את כל המטה הארצי שיסתובבו סביבו ואני לא מאמין ששר יעשה את הדברים האלה, גם לא יהיה לו נוח לעבור בצורה כזו. מאמין שהוא יגלה מעורבות יתר אבל לא בנושא שיקח את המושכות ויוציא את המפרשים מהרוח של המשטרה".

לבסוף, כשנשאל האם שמע מבכירים במשטרה על כוונה לפרוש, השיב אבליה: "ממש לא. אני חושב שבכירים מאד כמו ניצבים, פורשים, יש אפשרות לאחרים להתקדם. תראה, גם עכשיו יש בקשות מקצינים זוטרים לסיים את התפקיד. זאת תופעה שקיימת ויש לה הרבה הרבה הסיבות, אבל אני לא מאמין שאנשים יפרשו כי הם ירצו להתקדם ויתפסו את המקומות שמתאימים להם. אני מקווה שהאנשים המתאימים יהיו במקומות המתאימים ולא אנשים שלא מתאימים אלא מקורבים יהיו במקומות שהם לא יכולים להשפיע עליהם בכלל אלא רק להיות פונקציה במקום מסוים".