המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הודיעה היום (שני) כי היא תגיש לבית המשפט העליון ערעור על גזר דינו של בית המשפט המחוזי בבאר שבע, בעניינו של הצעיר מהדרום שהורשע בניסיון למעשה סדום ומעשה מגונה בקטינה בת 10 וכן בעבירה של התפרצות למקום מגורים. זאת, לאחר שלפני כשנתיים, בהיותו קטין בן 17.5, התפרץ לבית ברמת הנגב וביצע עבירות מין, כאמור, בקטינה.

הפרשה שזעזעה את הדרום: 5 שנות מאסר לצעיר שתקף מינית בת 10 בנגב

המדינה סבורה כי לנוכח חומרתן המופלגת של העבירות טעה בית המשפט המחוזי, כאשר בפועל נתן משקל רב מדי להליכי השיקום שעבר הצעיר.

בחודש שעבר גזר בית המשפט המחוזי לנוער בבאר שבע חמש שנות מאסר על הצעיר, בגין מספר עבירות, בהן התפרצות למקום מגורים, גניבה וכן מעשה סדום ומעשה מגונה כלפי קטינה, שלא בהסכמתה החופשית, בבית הוריה.

הוא הורשע במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירות מין בילדה, כאשר הפרקליטות ביקשה לגזור עליו שבע שנות מאסר.על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אירה ויימן קריקון, הצעיר הגיע באישון לילה, יחד עם שניים נוספים, אחד מהם קטין בן 16, ליישוב בדרום הארץ.

בן ה-17 והקטין התפרצו לאחד הבתים ביישוב, בזמן שבני הבית ישנו בחדריהם, ואילו השותף הבגיר חיכה להם ברכב. השניים חיפשו אחר דברי ערך בסלון הבית ולאחר שמצאו מפתחות לרכב שחנה ליד הבית יצאו מהבית וחיפשו דברי ערך גם בתוך הרכב. לאחר שלא מצאו דבר, הם חזרו לתוך הבית והמשיכו בחיפושים.

מכתב האישום עולה, כי בשלב מסוים, הצעיר נכנס לאחד מחדרי השינה בו ישנו באותה העת קטינה בת 10 ואחיה הקטנים. הוא נשכב לידה, כאשר הייתה ערה באותה העת, נשך וליקק אותה בפניה. הילדה שאלה אותו לפשר מעשיו וביקשה ממנו לעזוב אותה, אך חרף זאת, ביצע בה הצעיר מעשה סדום. לאחר שצעקה וקראה לאביה, השניים ברחו מהבית, כשהם נוטלים מהבית סכום של 50 שקלים וצעצועים שונים. הצעיר והקטין זרקו את הצעצועים במהלך הבריחה ונמלטו מהמקום ברכב יחד עם השותף הבגיר.

בגזר הדין הרשיע בית המשפט את הצעיר תוך שהודגשה חומרת העבירות בהן הורשע – הן מבחינת סוג העבירות והן מבחינת נסיבות ביצוע העבירה בכך שהעבירה בוצעה בתוככי הבית פנימה כאשר הורי הקטינה ישנים בסמוך, ובמקום בו הם אמורים להיות מוגנים וכך גם ילדיהם, בוצעה הפגיעה הקשה.

לצד זאת הדגיש בית המשפט כי יש לתת משקל לעובדה כי הנאשם הודה ונטל אחריות על מעשיו, חסך את עדותה של הקטינה בבית המשפט דבר שהוא בעל ערך, שוהה במעון נעול כשנה וחצי ועובר שם הליך שיקומי וטיפולי, והוא עצמו היה קטין בעת ביצוע העבירות, אם כי על סף הבגירות.

כאמור, הוחלט לגזור על הנאשם עונש של חמש שנות מאסר בפועל, ביחד עם מאסר מותנה משמעותי, וכן פיצויים למתלוננת הקטינה בסך 70 אלף שקלים.

עם היוודע גזר הדין יצאה יו"ר מועצת ארגוני הנשים בישראל, אושרית סטבון במתקפה חריפה כנגד השופטת רז לוי. "אני לא מסוגלת להבין כיצד ידה של השופטת לא רעדה מבושה כשהעזה להישיר מבט להורי הילדה ולחתום על גזר דין מגוחך של חמש שנות מאסר בלבד, שמתוכם צפוי התוקף לרצות רק שלוש שנים בפועל בלבד. גם העונש החמור ביותר לא היה יכול לכפר על עוצמת הזוועה של מפלצת שחודרת בלילה למיטה של ילדה קטנה, רוצחת את נשמתה ונוטלת את ילדותה, תמימותה ושמחת חייה. כשאני נחשפת לעוולה השיפוטית שנעשתה היום, עולה לי השיר שכתב המשורר חיים נחמן ביאליק אחרי הפרעות בקישינב: 'וארור האומר: נקום! נקמה כזאת, נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן. וייקוב הדם את התהום! וייקוב הדם עד תהומות מחשכים, ואכל בחושך וחתר שם! ואני אומרת למפלצת הזו, דמעה של ילדה קטנה עוד לא ברא השטן, 5 שנים אינם הולמים בשום צורה את חומרת המעשה. הנקמה האמיתית תגיע מהשטן".