מחאת הניצבים נגד "חוק בן גביר"? כמה מפכ"לים וניצבים בדימוס של המשטרה העבירו ביניהם הודעת סמס יוצאת דופן, ובה נכתב "המומים וכואבים, אנו מודיעים בצער עמוק וביגון קודר על לכתה בטרם עת של משטרת ישראל זצ"ל". זאת, יממה לאחר הפרסום על "חוק בן גביר" המתגבש, שיקבע כי השר לביטחון לאומי יוכל להכתיב למפכ"ל את מדיניות המשטרה. 

בהודעה, שהופצה בקבוצת ווטסאפ של בכירי משטרה לשעבר, נכתב עוד: "נלווה אותה בדרכה האחרונה ביום שלישי 13.12.22 שעה 14:00 (הזמן שבו אמור לעבור החוק בכנסת) לבית העלמין כנסת ישראל בירושלים. ביקורי תנחומים של מוקירי זיכרה יתקיימו במטה הארצי דרך בר-לב שכונת שיח' ג'ראח - ירושלים. בניה בנותיה ואוהביה".

כאמור, אמש הגיש בן גביר הצעת חוק בן שני עמודים אשר, במידה ויאושר, יחולל מהפכה במדינה. הצעת "חוק בן גביר" תובא לאישור הכנסת בהליך מזורז כבר בשבוע הבא. על החוק חתום, כאמור, בן גביר, ואליו הצטרף ח"כ יריב לוין. השניים דורשים בחוק סמכויות חדשות לשר לביטחון לאומי המיועד על המשטרה, כאלו שלא היו מעולם.

כיום, פקודת המשטרה קובעת כי המפכ"ל הוא קובע המדיניות. לפי החוק המוצע, השר יקבע את מדיניות המשטרה - והמפכ"ל יישם בהתאם. החוק מחריג מהשר להיות מעורב בחקירות ספציפיות, אך כן יוכל לקבוע מדיניות כללית של חקירה או העמדה לדין.

ח"כ בן גביר מסר בתגובה כי: "זהו יום חשוב לדמוקרטיה. כפיפות של המשטרה להוראות מדיניות הנקבעות על ידי השר ניתן למצוא בחוקיהן של מדינות שונות בעולם, כמו באוסטרליה שבה שר המשטרה יכול להורות למפקד המשטרה על מדיניות כללית שנוגעת לפעילות המשטרה; בניו זילנד שבה קבועה כפיפותו של מפקד המשטרה לשר, למעט בעניינים של פעולות או חקירות קונקרטיות; ובאנגליה, שבה לצד כפיפותו של כל מפקד משטרה מחוזית לגורם נבחר במחוז, גם הסוכנות הלאומית לפשיעה כפופה להנחיית שר הפנים בקביעת סדרי העדיפויות האסטרטגיים, ומעתה - גם במדינת ישראל".