האסון בגבעת זאב יכול היה להימנע? לדברי פועלים שעבדו באתר הבנייה בו נהרגו היום (שני) שני פועלים ופועל נוסף נפצע, הם התריעו בפני מנהל העבודה על ליקוי הבטיחות בפיגום שקרס - אך לדבריהם הקבלן התעלם מהאזהרה. אחד ההרוגים הוא ממשוחררי עסקת שליט. 

"כל מה שהחזיק את הפיגום זה חוט ברזל, כל הפיגום רעד", סיפר אחד הפועלים שהצליח לברוח בזמן. הוא הוסיף וסיפר כי הם ניסו לדבר על כך עם הקבלן, אך זה "אמר שהוא רוצה לסיים את העבודה, לא עניין אותו". 

חזי שוורצמן, ראש מנהל בטיחות בזרוע העבודה, שוחחה עם ענת דוידוב ב-103FM על האסון והסביר כי "מדובר באחת הקריסות המשמעותיות ביותר של פיגומים בישראל". 

הוא הסביר: "מהקומה העשירית, חזית שלמה של בניין קרסה. הר של ברזל. כמו שקורה בכל תאונה, חוסר משמעת בטיחותית. במקרה הזה כנראה ממראה עיניים אפשר לראות שהפיגום לא חובר לקיר. בתהליך החיפוי, צריך לקבע את החיבורים לקיר. מדובר באחת הקריסות המשמעותיות ביותר של פיגומים בישראל".

"האתר הוא מחוץ לסמכות שלנו. דיני הבטיחות בעבודה לא חלים באזור יהודה ושומרון. אין לנו מפקחים שם. אנחנו לא נמצאים שם, דיני העבודה לא חלים שם. זה לא מעכשיו, המצב הזה כך כבר עשרות שנים. אנחנו לא שם.  מה שראינו היום זה זלזול בהוראות העבודה, אם הפיגום היה מותקן כהלכה ודאי שהוא לא היה נופל". 

"הקבלן הזה בונה בתחום הקו הירוק, אנחנו עוקבים אחריו. אין מצב שמפקח שלנו שהיה רואה שהפיגום לא מחוזק, היה מניח למצב הזה. מבחינת כוחות ההצלה, הסיפור עוד לא נגמר". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm