האסון בגבעת זאב: שלושה חשודים עוכבו הערב (שני) לחקירה בעקבות תאונת העבודה הקטלנית במהלכה שני פועלים נהרגו מפיגום שקרס באתר בנייה ופועל נוסף נפצע ומצבו מוגדר קשה. אחד הנחקרים, מנהל העבודה באתר, נעצר בתום חקירתו.

יחידת פלס בלהב 433 פתחה בחקירת תאונת העבודה הקטלנית, הוצא צו הפסקת עבודה והאתר נסגר. הערב כאמור עוכבו לחקירה שלושה חשודים, בהם מנהל העבודה, מנהל תשתיות ומנהל מעטפת חיצונית, והם נחקרים כעת במשרדי יחידת פלס.

החקירה נמשכת.

קריסת הפיגומים בגבעת זאב (צילום: שקד כהן/TPS)

לדברי פועלים שעבדו באתר הבנייה, הם התריעו בפני מנהל העבודה על ליקוי הבטיחות בפיגום שקרס - אך לדבריהם הקבלן התעלם מהאזהרה. "כל מה שהחזיק את הפיגום זה חוט ברזל, כל הפיגום רעד", סיפר אחד הפועלים שהצליח לברוח בזמן. הוא הוסיף וסיפר כי הם ניסו לדבר על כך עם הקבלן, אך זה "אמר שהוא רוצה לסיים את העבודה, לא עניין אותו". 

ממינהל הבטיחות בזרוע העבודה נמסר כי דיני הבטיחות בעבודה אינם חלים מעבר לקו הירוק ולכן הטיפול והאכיפה מצויים בידי המשטרה. 
יחד עם זאת, מפקחי מינהל הבטיחות הגיעו למקום לסייע מקצועית למשטרה באירוע קשה וימשיכו לעמוד לרשות המשטרה במטרה לסייע בהפקת לקחים ולהגיע למיצוי הדין עם האחראים. החשד שנבדק הוא כשל ביציבות הפיגומים שקרסו באתר.

חובשי מד"א אלי ריימונוד ומשה בלך סיפרו: "כשהגענו הייתה המולה ושמענו צעקות, ראינו ערימה של פיגומים שקרסו מגובה בבנין בן 12 קומות, הבחנו במספר פועלים שהתהלכו במקום לאחר שלקו בהתקף חרדה, ניסנו להשיג מידע ממנהלי האתר כמה פועלים עבדו במקום באותו הזמן כדי לוודא שמאתרים את כולם".  

"מתחת לפיגומים נלכדו 3 פועלים הראשון חולץ בהכרה מלאה כשהוא סובל מחבלות בבטן ובגפיים, לאחר דקות ארוכות חולץ פועל נוסף גבר בשנות השלושים עם חבלה רב מערכתית כשהוא ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו, לאחר כמעט כשעתיים בפעולות חילוץ מורכבות וממושכות חולץ הפועל השלישי שנלכד, כשהוא ללא סימני חיים ומותו נקבע במקום".