חשדות חמורים: שני עובדי בתי חולים נעצרו בחשד לביצוע עבירות פדופיליה. על פי החשד, הם צילמו מטופלות בעירום ללא ידיעתן, אחת מהן קטינה. במהלך החקירה אף נתפס תיעוד של אחד החשודים מבצע עבירת מין בתינוקת בת פחות משנה.

השניים, דניל יעקב תושב ר"ג בן 35 ואורן חננייב תושב קרית ים בן 28, חשודים בין היתר בביצוע עבירות מין תוך ניצול גישתם לחדרי ניתוח בבתי החולים בגוש דן ובצפון בהם הם מועסקים. על פי החשד, יעקב ביצע את העבירות בבית החולים תל השומר, בעוד חננייב ביצע אותן ברמב"ם בחיפה.  

סגן ראש מחלק המוסר ביחידה המרכזית של מחוז ת"א, פקד שי זולברג. באדיבות דוברות המשטרה

החקירה הסמויה נפתחה בנושא, לאחר שהתקבל מידע שהעלה חשד כי ברשותו של יעקב מצוי תוכן פדופילי. בתאריך ה-20.11.22, הגיעו בלשי הימ"ר לביתו בר"ג, עצרו אותו, ערכו חיפוש במקום ותפסו את המחשבים והמכשירים הסלולריים שהיו ברשותו. 

במקביל, הגיעו החוקרים לבית חולים תל השומר, שם מועסק כאמור החשוד כסניטר בחדר ניתוח, ערכו חיפוש בארונית האישית שלו ותפסו מכשיר סלולרי נוסף וספר בתחום רפואת ילדים המכיל תצלומים רבים.

במהלך החקירה, עלה כי ברשותו של יעקב אלפי סרטים ותמונות בעלי תוכן פדופילי מובהק ובהם תיעוד עבירות מין של בגירים בתינוקות וילדים, וכן התכתבות ענפה בנושאי פדופיליה עם גברים נוספים. בנוסף, גילו החוקרים סרטונים ותמונות אותם צילם החשוד בו הוא מופיע מבצע מעשים מגונים בתינוקת ובילד קטן של מכריו, וכן תמונה של ילדה לפני ניתוח שצולמה על ידו בבית החולים ללא ידיעתה בבית החולים כשפלג גופה התחתון עירום.  

מניתוח ההתכתבויות של יעקב, הגיעו החוקרים לחשוד חננייב, אח חדר ניתוח בבית חולים בצפון הארץ, עצרו אותו ותפסו את המכשירים הסלולריים והמחשבים שברשותו.

בניתוח ההתכתבויות של החשוד, נמצאו שיחות רבות עם יעקב, בו הוא ממליץ לו על תרופות טשטוש בהם יעשה שימוש כדי להקטין התנגדות אצל ילדים בזמן תקיפה מינית. במהלך מיצוי הראיות ממכשיר הטלפון שלו, התגלתה תמונה שצילם החשוד, בה נראה פלג גוף תחתון של אישה בעירום בזמן ניתוח, וכן צילום של החשוד מבצע פעולה מינית בבובת תינוק.

בנוסף, תפסו החוקרים ברשותו של חננייב אלפי תמונות וסרטים בעלי תוכן פדופילי מובהק. בהתכתבויות בין החשוד לבין יעקב, מצאו החוקרים הצעות של החשוד למשחקי ילדים המומלצים על ידו, במהלכם ניתן לבצע בקטין פעולות מיניות שייחשבו בעיני הקורבן כחלק מהמשחק. 

החשוד יעקב, נחקר ממושכות בחשד לביצוע עבירות מין בקטין מתחת לגיל 14, החזקת והפצת חומרי תועבה ועבירות נוספות, וחננייב נחקר בחשד לשידול למעשה מגונה בקטין מתחת לגיל 14, החזקת חומרי תועבה ועברות נוספות, ומעצרם הוארך מעת לעת. הצהרת תובע תוגש נגד השניים, בדבר הכוונה להגיש נגדם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

עו"ד אבישג כהן שמייצגת את יעקב מטעם הסניגוריה הציבורית, מסרה: "מדובר בבחור צעיר שמתמודד עם חיים קשים ומורכבות נפשית. לאחר שיוגש כתב האישום נלמד את חומרי החקירה ונציג את עמדתנו בבית המשפט. אך כבר בשלב ראשוני זה, עולה כי היקף האירועים שהציגה המשטרה במהלך החקירה אינו כפי שהוצגו היום עם סיום החקירה".

נשיא אל"י - האגודה להגנת הילד ערן צימרין מסר בתגובה: "אנחנו עדים לתופעות קשות של התעללות ופגיעות מיניות בילדים ולצערנו זה קורה במקומות שצריכים להיות המוגנים והשמורים ביותר עבור חסרי ישע בכלל וקטינים בפרט. אנחנו באל"י נכונים לעמוד לצד משפחות הילדים שנפגעו ולסייע להן ככל הנדרש. מעבר לכך, כעמותה הפועלת לטיפול בסוגיות של אלימות, פגיעות מיניות והזנחה כלפי ילדים נפעל מול הכנסת והממשלה הנכנסת לקידום חקיקה להגברת הענישה של הצד התוקף".