עו"ד ששי גז, אחד מעורכי הדין המובילים בארץ, שוחח הבוקר (רביעי) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM בעקבות ההתפתחויות האחרונות במשפט נתניהו, ומתח ביקורת קשה על התנהלות הפרקליטות בתיק 4000.

לאחר שעוררה סערה: עדותה של יפעת בן חי-שגב בתיק 4000 נמשכת

"תיק 4000, בניגוד לתיק 1000, הוא תיק שצריך להטריד כל אזרח בישראל. בשאלה - מה נאמר, והכי חשוב - איך נאמר. אתה רואה כל עד בתיק מספר סיפור נורא, כל עד נחקר בצורה נוראית, אם זה חפץ ואם זה פילבר. עכשיו באה גם עדה שעל פניו היא דוקטור ובתפקיד בכיר, ותראה מה היא מספרת כיצד נערכה החקירה - יש גבולות מה מותר ומה אסור. השאלה היא, מה החוקרים רצו? למה חקרו בלי אישור ממשי? למה הכל פאנצ'ר? למה כל הדברים האלה? היה אתמול דבר חמור שעבר מבלי שאזרחים שמו לב אליו. אתמול התגלה שבעצם המדינה הסתירה את ימנו של פילבר. ביומן הזה אין את הפגישה המתועדת, שהיא למעשה כל התיק. למה להסתיר? כי לא רוצים לתת לסנגוריה חומר הגנה טוב שיכול להגן על ראש הממשלה?", פתח עו"ד גז את דבריו.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עורך הדין ששי גז (צילום: פלאש 90)
עורך הדין ששי גז (צילום: פלאש 90)

"זה נכון שכל החקירות האלה, שלצערי הרב נעשות בצורה לא יפה ומגמתית ולפעמים אפילו בלתי חוקית, לא עוזרות מאוד לנתניהו וזה הדבר העצוב. חבל מאוד שבתי המשפט לא מקפידים על כך שלא יהיו יותר כאלה מקרים. לכן, צריך לפסוק פסק דין נגד הדברים האלה. העדה באה ואמרה בעצם שהיא עשתה זאת בצורה עניינית, בלי שום קשר למי ביקש ומי לא ביקש. היא רצתה לעשות זאת אפילו קודם, אבל מישהו התנגד בצורה שהיא לא לעניין. לדעתי היום היא תפתיע בחקירה ותגיד דברים שהתביעה לא כל כך תשמח לשמוע", הוסיף.   

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"תיק שוחד הוא תיק שלהערכתי כמשפטן מלכתחילה לא היה צריך להיות מוגש. חסר למדינה את הקשר סיבתי לטובות ההנאה, לכך שנתניהו היה מודע כשנתן הוראה לפילבר. היחידי שיכול היה להגיד את זה, זה פילבר בעצמו, אבל הוא לא עשה זאת. אני אומר שחד וחלק, זה לא מספיק. פילבר רקד טנגו - הוא התעקש כאילו על הפגישה שכאילו הייתה, אבל בית המשפט לא יכול לקבוע שהייתה פגישה. אני לא אוהב את הביטוי קרס. בואו נגיד בתיק 4000 המדינה תהיה עצובה יותר ובתיק 1000 המדינה עושה את תפקידה ויכולה לקבל את ההרשעה. לא שיניתי את דעתי", המשיך גז.

"לא תהיה הרשעה בתיק 4000, לדעתי האישית. השאלה היא נורא פשוטה - אם יהיה זיכוי בשוחד, אתם חושבים שהעם יקבל את מה שקרה בתיק 4000 עם הפרת האמונים? אני לא ממונה על העם, אני משפטן, אני סתם שואל. כולנו מסכימים על כך שתיק 1000 חמור יותר", סיים גז את דבריו.

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm