אישה בשנות ה־50 לחייה הגישה תביעה לפיצוי כספי נגד פרופ' מומחה למחלות א.א.ג ונגד בית החולים אסותא בתל אביב. לטענתה, המומחה ניתח אותה במסגרת פרטית להוצאת בלוטת התריס ובלוטות הלימפה הצווארית, אבל פגע בכל ארבע הבלוטות והותיר אותה ללא ייצור תקין של סידן בגופה, דבר הפוגע בתפקוד היומיומי שלה וגורם לה לסבל תמידי. מדובר בבלוטות האחראיות על הפעילות התקינה של הסידן בגוף.

באמצעות עורכי הדין ד"ר אברהם רובינשטיין, שמואל יקירביץ וטל שבלוביץ ממשרד רובינשטיין יקירביץ, המתמחה ברשלנות רפואית, טוענת התובעת כי רשלנות מצד המנתח הותירה אותה עם פגיעה בלתי הפיכה בפעילות הסידן, עם תופעות לוואי קשות הכוללות נימול סביב הפה ובגפיים, רעידות שרירים, התכווצויות, חולשה קיצונית ועוד - "תופעות הפוגעות משמעותית באיכות חייה ובתפקוד היומיומי שלה".

עו''ד שמואל יקירביץ (צילום: ישראל הדרי)
עו''ד שמואל יקירביץ (צילום: ישראל הדרי)

מומחה בכירורגיה כללית, לשעבר מנהל המחלקות לכירורגיה במרכז הרפואי רמב"ם ובמרכז הרפואי כרמל, שנתן חוות דעת במקרה, קבע כי אין ספק שהמנתח פגע וכרת בצורה בלתי זהירה ובניגוד למקובל את כל ארבע בלוטות יותרת התריס, מבלי שנקט בפעולות מתחייבות לצורך שימור תפקודן. 

אבי רובינשטיין (צילום: ישראל הדרי)
אבי רובינשטיין (צילום: ישראל הדרי)

מנגד, המנתח הנתבע טען בכתב ההגנה כי אין קשר בין הניתוח לנזקיה של התובעת. לדבריו, מדובר בחלק מהסיכונים הטמונים בניתוח שכזה והדבר הוסבר לתובעת לפני הניתוח. הוא הוסיף, כי לסיבוך שנגרם אין קשר לטכניקה הניתוחית וכי ביצוע הניתוח היה קפדני ומקצועי.

בית החולים אסותא טען בכתב ההגנה כי הוא אינו המעסיק של המנתח הנתבע ולכן אין לו אחריות לניתוח ולתוצאותיו. לדברי בית החולים, הם בסך הכל העמידו לרשות הניתוח חדר וסיפקו את האשפוז עצמו, אולם ביצוע הניתוח הוא על אחריותו של המנתח בלבד.