חוקרי מפלג הונאה במשטרת מחוז תל אביב עצרו הבוקר (שני) חמישה חשודים, ביניהם שלוש עובדות של רשות האוכלוסין וההגירה, בחשד שהנפיקו דרכונים ישראלים קבועים לנתינים רוסים במטרה לאפשר להם תנועה בינלאומית חופשית ברחבי העולם. 

התלונה נגד החשודים הוגשה על ידי רשות האוכלוסין וההגירה בסוף חודש אוגוסט, לאחר שביקורת פנימית הביאה לזיהוי תופעה של ריבוי תורים להנפקת מסמכים ביומטריים אשר בוטלו, וזאת בתקופה של מצוקת תורים לקבלת דרכונים בלשכות. לאורך כל החקירה עמדו חוקרי יחידת ההונאה בקשר עם רשות האוכלוסין וההגירה אשר סייעו למשטרה בכל הנדרש.

במסגרת החקירה הסמויה עלה כי שני "מתווכים" (43 הרצליה, 42 שורש) פנו אל עובדים בסניפים שונים ברחבי הארץ, בבקשה להנפיק דרכונים ישראלים לנתינים רוסים וזאת בניגוד להליך תקין. על פי החשד אותם נתינים רוסים היו זכאים לדרכונים זמניים בלבד או לתעודת מעבר, כאשר על מנת לקבל דרכון קבוע היה עליהם לגור בתחומי מדינת ישראל. בפועל, מקבלי הדרכונים הגיעו לימים בודדים בלבד וללא כל כוונה לגור בישראל. 

כאמור, החשד הוא כי הדרכונים נועדו להקל על מקבליהם לטוס ממדינה למדינה מבלי להשתמש בדרכון רוסי אלא בדרכון ישראלי. הבוקר, עם מעצרם של שני "המתווכים" ושלוש עובדות (34 מודיעין, 48 גדרה, 40 ירושלים) עברה החקירה לשלב הגלוי. בתום חקירתם יובאו החשודים לבית משפט השלום בתל אביב. מחר צפוי יום מעצרים נוסף.