על רקע ריבוי המקרים בשנים האחרונות שבהם הונפו בישראל דגלי הרשות הפלסטינית ודגלים של מדינות הנחשבות לאויבות, בין אם במהלך הפגנות בערי ישראל ובין אם נתלו על בתים, הגיש ח"כ אליהו רביבו (הליכוד) הצעת חוק שלפיה תיאסר הנפת דגלים אלו בכל המדינה, לרבות באוניברסיטאות ובמוסדות חינוך.

כיום החוק אינו אוסר על הפגנות מעין אלו וגם לא על הנפת דגלי אויב בתחום מדינת ישראל. המשטרה, המוסמכת לאשר או למנוע את קיומן של הפגנות, אינה נדרשת למנוע הנפה של דגלים אלו.

בדברי ההסבר לחוק כתב ח"כ רביבו: "מדינת ישראל, כמדינה דמוקרטית, מאפשרת לאזרחיה למחות בנושאים שבהם הם חלוקים על החלטות הרשויות המוסמכות. ברם, הצעת החוק מציבה קו אדום בין מחאה לגיטימית לבין מחאה שבמהלכה מתנוססים דגלים של מי שאינו מכיר במדינת ישראל או מהווה סכנה לקיומה".

רביבו הוסיף: "חוק הדגל, האוסר על הנפת דגלי אויב וארגוני טרור בשטחה הריבוני של מדינת ישראל הינו נדבך חשוב נוסף במשילות של המדינה. לא יעלה על הדעת שאויבינו ותומכיהם יניפו כאן דגלים של מי שמבקש לרצוח אותנו ואת ילדינו, ועשה הכל לשם כך. אנחנו בעד חופש הביטוי, אך בין תמיכה באויב ובטרור לבין חופש הביטוי אין דבר וחצי דבר. אעמוד על כך שהחוק יעבור בהקדם, ואני מצפה גם מסיעות האופוזיציה הציוניות לתמוך בחוק חשוב זה".