משפטו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נמשך הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. החקירה הראשית של דוד שרן, לשעבר מנהל לשכת ראש הממשלה, החלה. בזמן חקירתו, הפרקליטות ביקשה להכריז על שרן עד עוין.

בתחילת עדותו, ציין מנהל לשכת ראש הממשלה לשעבר: "חשוב שתדעו שאני עד מטעמכם, אבל אהיה תחת איום פה בגלל שמנהלים נגדי אישום באירוע של תיק הצוללות. אני תחת החרב של התביעה באותו תיק, של אותה יחידה שמתעללת בי ובמשפחתי חמש וחצי שנים".

״להגיד שאני רגוע כשהתליין נמצא לידי ואני מקבל תזכורת פעם אחר פעם' ופה בחוץ עיתונאים שואלים אותי על תיק 3000? אני מרגיש מאוים טוטאלית בעדות שלי כאן בבית המשפט", ציין.

"כשהגעתי לריענון שבוע שעבר, באופן מפתיע האדם הראשון שאני פוגש הוא התובע הקודם שלי בפרשת 3000. ככה הם דאגו לאיים עליי", אמר שרן. "היחידה הזאת דאגה לפטר אותי ממקום העבודה הקודם שלי, זרקו אותי מהעבודה כדי שלא אוכל להגן על עצמי. זכויותיי נרמסו פה על ידי אותה יחידה. הטעו את בית המשפט הנכבד הזה. מעבר לזה, תקפו אותי בחוץ, הטרידו אותי. אחת העיתונאיות התחילה לשאול אותי על תיק 3000".

הוא תיאר כיצד עוקל החשבון של אמא שלו בת ה-85: "סגרו לה את חשבונות הבנק והיא נאלצה לבלות את סוף השבוע בלבקש כסף, כי גם את אשתי משום מה החליטו לשים במעצר בית. אמרו לי - 'אם אתה רוצה לראות את אשתך, אל תצפה לזה - היא בידיים שלנו'. להגיד שאני רגוע מול עדות כזאת, כשהתליין נמצא לידי? כשמטרידים אותי בחוץ לגבי שאלות על פרשת הצוללות, אני מרגיש תחת איום".

במהלך הדיון הקריא התובע לשרן קטע מחקירתו בעניין הפגישה עם ד"ר יפעת בן חי שגב בנושא עסקת בזק-יס. 

חוקר: אין בעיה אבל הפגישה הזאת עם צפריר שאתה מחזק אותו... אז אתה אומר לה..."
נחקר, דוד שרן: "כן. אני אומר לה, אני מבין שיש את הבעיה הזו ואז היא..."
חוקר: "של ה... איך קראת לזה?
שרן: אני קראתי לזה הפרדה מבנית".
חוקר: "הפרדה מבנית, הפרדה מבנית של בזק".
שרן: "כן אבל לא אמרתי את המילה הבאמת האסורה בזק... "

חוקר: "אמרת לה הפרדה מבנית, היא מבינה על מה מדובר. אין הפרדה מבנית של משהו אחר". 
שרן: "כן, נכון. וזה (מילה לא ברורה) היחיד שבדקתי אז אף אחד לא פנה אליי (מילה לא ברורה).

חוקר: "או קיי או קיי נו, ואז מה היא עונה?".
שרן: "ואז אני חושב שהיא אומרת, זה אמור... זה אמור להיות אצלנו או משהו כזה או שהיא צריכה מכתב מהשר או משהו כזה וצריך היוועצות. הייתה פגישה די קצרה כי המהות של הפגישה מבחינתי לא הייתה... 

חוקר: "צפריר התערב בה, הוא אמר משהו ב... שדיברת אתה על ההפרדה מבנית?"
שרן: "כן הוא גם דיבר על זה כי הוא הכיר את זה".
חוקר: "מה הוא אמר על זה, מה הוא אמר?"
שרן: "הוא אמר שצריך להביא... שצריך להביא את זה, שצריך לטפל בעניין הזה".

יפעת בן חי שגב ודוד שרן (משמאל), עדים במשפט נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
יפעת בן חי שגב ודוד שרן (משמאל), עדים במשפט נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

"לא הייתה לי שום פגישה עם נתניהו בנושא ערוץ 20"

אתמול נערכה חקירתה הנגדית של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לשעבר, ד"ר יפעת בן חי שגב, שנמשכה גם היום. בפתח דבריה בן חי שגב טענה היום כי "זה סוד גלוי ששוק התקשורת הישראלי גם היום לא מצטיין בגיוון, יש גוף ידע עשיר מאוד בנושא הזה. אני לא רק התבטאתי בנושא הזה, גם עשיתי מעשים וקידמתי שורה של החלטות שמגוונות את השידורים במדינת ישראל".

סנגורו של בנימין נתניהו, בעז בן צור, שאל את בן חי שגב: "תאשרי לי שאף אחד לא פנה אלייך בבקשה לאשר או לא לאשר את העסקה בין בזק ליס". בן חי שגב אישרה ואמרה, "אכן, אבל זה גם לא משנה. המועצה היא עצמאית, אני גם לא יכולה להגיד לחברים מה להצביע". בהקשר זה ציין בן צור כי המלצת המועצה לאשר את העסקה ניתנה פה אחד.

כשנשאלה האם הייתה לה פגישה עם נתניהו בנושא ערוץ 20, השיבה: "לא, לא הייתה לי שום פגישה עם נתניהו בנושא ערוץ 20. תיקון החקיקה לא היה בנושא ערוץ 20, זה היה בנוגע לכל הערוצים. זה היה לערוץ המוזיקה והערוץ בערבית באותה מידה".