רצח כפול בנצרת: פיראס אל-היב, תושב נצרת בן 33 ובנו הפעוט כבן שנתיים נורו היום (שלישי) למוות. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו לזירה ופינו את הגבר לבית חולים העמק תוך כדי פעולות החייאה, ובבית החולים נקבע מותו. מאוחר יותר, לאחר פעולות החייאה ממושכות, הצוות הרפואי בבית החולים העמק נאלץ לקבוע גם את מותו של הפעוט. בלשי הימ"ר צפון ביצעו מעצר של שני חשודים באירוע. שני העצורים הינם ממשפחה יריבה לזו של הנרצח.

בתוך כך, מחקירה ראשונית עולה כי הירי בוצע מטרים ספורים מביתם של הקורבנות, כאשר היורים היו רכובים על אופנוע ונמלטו מהזירה. במשטרה מעריכים כי הירי בוצע על רקע סכסוך בין ארגוני פשיעה, כאשר הקורבן משויך לארגון פשיעה גדול במגזר. עוד עולה כי האבא הביא את בנו מהפעוטון, כשהמחסלים, רעולי הפנים, ארבו לו סמוך לביתו. בזמן שהאב הוציא את בנו מהמושב והניח על ברכיו, פתחו לעבר המתקנים בירי. בזמן הירי שהה ברכב ילד נוסף כבן 4, בנו השני של הקורבן.

מפכ''ל המשטרה בזירת הרצח בנצרת (צילום: דוברות המשטרה)
מפכ''ל המשטרה בזירת הרצח בנצרת (צילום: דוברות המשטרה)

כוחות משטרה גדולים נמצאים בזירה ופתחו בחקירת האירוע. במקביל, פתחה המשטרה בסריקות נרחבות אחר החשודים במעשה, כמו ניסיון לאתר מצלמות אבטחה. מדובר באירוע חריג למדי ובמשטרה חוששים שאירוע כזה עלול להובי לתגובות נקם מהירות במסגרת הסכסוך בין ארגוני הפשיעה באזור הצפון. 

המעצר מצביע על כך שבמשטרה החליטו לשים את ידם בכל המעורבים בסכסוך הדמים בין שתי משפחות הפשע האלו. מטרתו של המעצר היא להצביע על כך שהמשטרה קיבלה על עצמה משימה להביא למיצוי הדין עם המבצעים. המפכ"ל שבתאי שהגיע לזיררת הרצח, הבהיר לחוקרי הימ"ר מהמחוז הצפני כי העובדה שמדובר ברצח של פעוט בן שנתיים אמורה לגרום לכולם לעשות את המירב כדי להביא למעצר המתנקשים וזו בעצם המשימה של היחידה המרכזית במחוז הצפוני.

בתום הערכת המצב, מסר המפכ"ל שבתאי: ״אנחנו רואים קשר של פלגים עבריינים שמנסים להכנס לואקום שנוצר בעקבות סיכול של משפחות פשע על ידי משטרת ישראל. משטרת ישראל מביעה צער על רצח בלתי נתפס, מתועב וחסר רחמים של פעוט רק בן שנתיים. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות ובתקיפות כלפי כלל הגורמים העבריינים שמסכנים את הציבור ופוגעים בתחושת הבטחון״.

"האירוע מקבל משנה תוקף וחומרה מסוכנת' שעה שבסופו של דבר נרצח פעוט בן שנתיים ואי אפשר להתעלם מכך", אומרים גורמים במשטרה ומציינים: "יש פה סכסוך בין שני ארגוני פשיעה חיסול כפול ומחריד". נדגיש כי אל-היב שחוסל, ולעברו בוצע הירי, הינו דמות עבריינית מוכרת מאוד, הנחשבת לזרוע ביצוע של ארגון פשיעה גדול בצפון. מדובר בעבריין שריצה עונשי מאסר ושמו נקשר לעבירות אלימות, סחיטה, איומים, סמים וירי. יחד עם זאת ולמרות עברו הבעייתי, במשטרה עושים הפרדה מוחלטת ונותנים לחקירה עדיפות עליונה במיוחד לנוכח העובדה שהמחסלים לא בחלו באמצעים, וביצעו ירי באמצע היום לעבר רכב בו נמצא גם פעוט.

בתוך כך, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב שוחח לפני שעה קלה עם מפקד מחוז הצפון, ניצב שוקי תחאוכו, ועודכן בפרטי הרצח הכפול בנצרת, בו נרצח תינוק בן שנתיים. בר-לב אמר: "רציחתו של התינוק היא אירוע מחריד שאינו נותנן מנוח. המאבק בפשיעה בחברה הערבית הוא מורכב מאוד, ואין בו קיצורי דרך. לא אחת, כפי שקרה היום לפעוט למרבה הצער, נקלע חף מפשע שלא באשמתו לטווח האש ושילם על כך בחייו כתוצאה מהמאבקים בין משפחות וכנופיות פשע".

"מדובר בעבריינים אכזריים שאינם בוחלים בדבר כדי לפגוע ביריביהם - עבריינים אף הם - גם כאשר נמצאים עימם בני משפחה תמימים. משטרת ישראל תמשיך לפעול במלוא העוצמה והנחישות נגד העבריינים הללו, ולצד הפעילות הזו נדרש המשך התגייסות של אישי ציבור, אנשי דת, מנהיגים, מעצבי דעה ומחנכים בחברה הערבית כדי לסייע במאבק החשוב הזה", הוסיף.

נזכיר כי האירוע הזה מתרחש פחות מ-24 שעות אחרי אירוע שבו בוצע ירי לעבר רכב בצומת זבולון בצפון, כאשר היעד היה ככל הנראה עבריין מוכר למשטרה ובירי שגוי, מי שנפצעה באירוע הייתה רעייתו.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]