לשכת עורכי הדין בראשות עו״ד אבי חימי הגישה היום (רביעי) לבג״ץ בקשה להצטרפות לעתירה שהגיש הסניגור משה שרמן בבקשה לשחררו מייצוג לקוחו בהליך פלילי. זאת, לאחר שבית המשפט המחוזי בבאר שבע סירב לשחרר את שרמן מן הייצוג למרות ששרמן הודיע לבית המשפט כי הוא חושש לחייו ולחיי משפחתו ככל שלא ישתחרר מייצוג זה.

בבקשת ההצטרפות של הלשכה שהוגשה בידי עו״ד מירית שלו ממשרד קאסוטו ושות׳, טוענת הלשכה כי לאור מעמדה כגוף שאמון על מקצוע עריכת הדין, כמו גם על שמירת האינטרסים של ציבור עורכי הדין, ואף על האינטרס הציבורי הכללי, מדובר בגוף שראוי ומתאים ביותר לצרפו כידיד בית משפט.

״לא יכולה להיות כל מחלוקת, כי החלטה זו שניתנה על ידי בית המשפט המחוזי הנכבד עוסקת אפוא בסוגיה עקרונית ומהותית ביותר לכלל עורכי הדין בישראל ובפרט לעורכי דין הפועלים בתחום הפלילי והיא נוגעת בלב ליבו של מקצוע עריכת הדין – ייצוג לקוח והנסיבות בהן ניתן להשתחרר מייצוגו ברקע ההליך הפלילי המתנהל כנגדו״, לשון בקשת הלשכה. 

לטענת הלשכה, הכרעה בעתירה זו ובטענותיו של העותר היא מהותית ורלוונטית לכלל עורכי הדין בישראל ולאור האמור, מבקשת לשכת עורכי הדין להצטרף לעתירה דנא במעמד של "ידיד בית המשפט", כך שיתאפשר לה להגיש את עמדתה בסוגיה האמורה העומדת לדיון בעתירה זו. 

ראש לשכת עורכי הדין בישראל, עו״ד אבי חימי: ״מוגנות עורכי הדין היא מבחינתי ערך עליון. הלשכה תפעל בנחישות ובנחרצות כנגד כל איום או ביטוי של אלימות, מכל סוג, כלפי עורכי דין. ידעו כל אחת ואחד מחברי הלשכה - אנחנו כאן כדי להגן עליכם וכדי להבטיח באופן מלא ומוחלט כי עבודתכם תהא בטוחה, מוגנת ומכובדת. אני מודה לחברי המועצה הארצית על תמיכתם בערך קריטי זה״.