שופט בית המשפט העליון שטיין דחה היום (שני) את העתירה שהוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון נגד מינוי חבר הכנסת אריה דרעי לשר. בהחלטתו כתב: "לאור מכלול הנסיבות, ובשים לב לכך שהעתירה הקדימה לכאורה את זמנה, לא ראיתי לנכון ליתן סעד ארעי". עם זאת, הוא הורה לדרעי ולראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו להגיב לעתירה בהקדם.

דיווח: נתניהו בוחן למנות את יו"ר ש"ס דרעי לרה"מ החליפי; בליכוד מכחישים
בלון הניסוי של “חוק דרעי” יהפוך לכדור פורח שימלט את נתניהו מאימת הדין

לאחר השופט שטיין דחה את העתירה שהוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון נגד המינוי המסתמן, שטענה כי יו"ר ש"ס הוליך שולל את בית המשפט, מהתנועה לאיכות השלטון נמסר היום כי: "התנועה מברכת על החלטת השופט לדרוש מהצדדים פרק זמן קצר ביותר כדי להגיב ולהסביר מדוע לשיטתם זה סביר שעבריין מורשע בפעם השנייה ישמש כשר בממשלת ישראל. התנועה תוסיף להיאבק על מנת שממשלת ישראל תהיה נקייה מעבריינים מורשעים ומושחתים, ואנו מאמינים כי לאחר שיתקיים הדיון בעתירה אף בית המשפט יאמר את דברו בנושא".

הוועדה המיוחדת לתיקון חוק יסוד הממשלה (חוק דרעי וסמוטריץ') אישרה בשבוע שעבר את נוסח החוק לקריאה שניה ושלישית. על פי ההצעה, הוצע לתקן את אחד מתנאי הכשירות למינוי שרים לממשלה, הקבוע בסעיף 6 לחוק היסוד, ולקבוע כי הגבלת הכשירות למינוי אדם לשר בשל הרשעתו בעבירה תתקיים רק אם אותו אדם נידון לעונש מאסר בפועל. 

כזכור, במענה לעתירת התנועה לאיכות השלטון בערב הבחירות, קבע יו"ר ועדת הבחירות השופט עמית, כי לדרעי קיימת חזקת קלון בשל עונש המאסר על תנאי שנגזר עליו. הוא ציין בפסיקתו כי אם מרכיב הממשלה ירצה למנות את דרעי לשר, יהיה עליו לפנות לשופט עמית ולבקש את הסרת חזקת הקלון.

בעתירתה ביקשה התנועה לחייב את נתניהו לפנות לשופט עמית שיקבע אם יש לדרעי קלון, וטענה כי המינוי המסתמן הוא "פגיעה החמורה בטוהר המידות, באמון הציבור בנבחרי הציבור, ובעקרון הנאמנות השלטונית", והוסיפה כי הוא "נגוע בחוסר ניקיון כפיים ותום לב, חוסר סבירות וחוסר מידתיות קיצוני".