המכללה בה למד המחבל שביצע את הפיגוע הכפול בירושלים בחודש שעבר הוציאה היום (שלישי) מכתב הבהרה מיוחד, הנוגע לחשיפת מבצעי הפיגוע, שם גינתה את המקרה והבהירה כי אינה מעודדת או תומכת בפעולות ואמירות אלימות ובהתנהלות שאינה במסגרת החוק.

שני פיגועים בירושלים: נער נרצח ו-22 נפצעו | צפו ברגע פיצוץ המטען

במכתב, המכללה עדכנה כי "משטרת ישראל הודיעה על חשיפת מבצעי הפיגוע בכניסה לירושלים לפני מספר שבועות. לצערנו, אחד החשודים הינו בוגר המכללה, שסיים את לימודיו במחלקה להנדסת מכונות לפני מספר שנים. המכללה מגנה ומוקיעה בחריפות כל פעולה או אמירה אלימה, והתנהלות שאינה במסגרת החוק, ומחזקת את כוחות הביטחון על פעילותם המהירה לגילוי האחראים לפיגוע".

עוד הוסיפה המכללה: "במכללה למדו ולומדים סטודנטים המייצגים את כל חלקי החברה הישראלית, לרבות: דתיים, חילונים, חרדים, יוצאי הקהילה האתיופית, עולים חדשים, ובני החברה הערבית. הלימודים בה מתקיימים תוך שימת דגש על המצוינות האקדמית והמקצועית, באופן מכבד בין כל חלקיה".

כזכור, בתאריך ה-23 לנובמבר נער נרצח ו-29 בני אדם נפצעו בדרגות שונות בשני פיצוצים של מטעני חבלה שאירעו בירושלים, והופעלו ככל הנראה מרחוק. באירוע הראשון, 26 בני אדם נפצעו בפיצוץ מטען חבלה בתחנת אוטובוס ברחוב שערי ירושלים בשכונת גבעת שאול שבכניסה לעיר. בין הפצועים, שלושה במצב אנוש וקשה, צעיר בן 20 במצב בינוני ושבעה פצועים קל.

כחצי שעה לאחר מכן דווח על פיצוץ מטען נוסף שהונח גם הוא סמוך לתחנת אוטובוס בשכונת רמות בעיר. שלושה בני אדם, נער בן 12, אישה בת 32 וגבר בן 50 נפצעו קל באירוע ופונו לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר. בנוסף, ארבעה בני אדם סבלו מחרדה בעקבות האירוע, וגם הם פונו לבתי החולים ושוחררו בהמשך.