האירועים האחרונים, בהם תועדו צעירים ערבים בעודם משפילים ומבזים חרדים, מושכים בפיאותיהם או בזקנם, ומטילים עליהם איום ופחד מעצם נוכחותם כרבים מול אחד, הפכו לסנאריו שחוזר על עצמו ומעלה תהיות ותמיהות ברחובות העיר העתיקה בירושלים.

אחד הצעירים שהותקפו הוא צור זקבך, תלמיד בן 18 בישיבת "עטרת כהנים" ותושב מבוא חורון, שעה שביום חמישי לפני שבועיים בדיוק צעד בדרכו ברחוב הגיא לכיוון שכר שכם. 

את מה שאירע באותו מפגש מול חבורת צעירים ערבים הוא מתאר: "הלכתי ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים, לכיוון שער שכם. עברה מולי קבוצה שמנתה בערך 15 ערבים בשנות ה20 לחייהם. כשהייתי בכיוון הנגדי שלהם וחלפתי על פני חלק מהם, אחד הצעירים משך לי באחת הפיאות ואז כל הקבוצה צחקה והתחילה לקלל אותי. כעשרה מטרים מאחוריי היו שוטרים, הסתובבתי כדי לפנות אליהם ואחד התוקפים ניסה לחסום אותי כדי שלא אגיע אל השוטרים. הצלחתי לחלוף על פניו, ניגשתי אל השוטר ודיווחתי שמשכו לי בפאה. הוא לא עצר אותם ונתן להם להמשיך ללכת".

מה זאת אומרת?
"הוא דיבר בקשר ואמר לי שרואים את האירוע במצלמות ואם אני רוצה אני יכול לגשת לתחנה ולהתלונן".

והגשת תלונה?
"ברור, פניתי למשטרה והגשתי תלונה ומיד לאחר מכן העברתי את הפרטים לעו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שמסייע בידי". 

מה היתה ההרגשה שלך באותם רגעים?
"למען האמת הייתי בחוסר אונים, לא יכולתי להגיב. זו בושה שככה אנחנו נראים - שיהודי לא יכול להרגיש בטוח להסתובב ברחוב". 

מאז המקרה עברת במקום?
"בטח. אני לומד בפנימייה בסמוך וכל היום אני עובר שם".

וזה מפחיד אותך?
"למען האמת יש רגעים של קצת פחד".

עו"ד בלייכר מארגון חוננו, פנה אל המשטרה בבקשה שתאתר את החשוד ותעצור אותו: "מרשי חש בושה והשפלה רבה מן התקיפה המבזה והאנטישמית, בנוסף לאותו כאב ממשיכת הפאה". עוד המשיך ואמר: "מדובר בתופעה רחבה שעל המשטרה להיאבק בה בכל הכוח. אירוע בלתי נסבל של תקיפה אנטישמית משפילה של יהודי בידי קבוצת פורעים גדולה בצוותא חדא המצטרפת לאירועים אנטישמיים נוספים באזור, לרבות טרור הרחובות שנועד להשפיל ולדחוק רגלי היהודים מהמרחב הציבורי".

תגובת המשטרה לאירוע: "מיד עם קבלת התלונה במשטרה, נפתחה חקירה במהלכה בוצעו מגוון פעולות ואף נעצר חשוד ששוחרר על ידי בית המשפט בתנאים מגבילים. החקירה נוהלה ביסודיות ובמטרה להגיע לחקר האמת. עם סיומה, יועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות כמקובל".

בעקבות האירוע המשטרה עצרה חשוד במעשה אשר נלקח לחקירה.