תוכנית התחקירים "עובדה" שידרה אמש פרק מיוחד על החוקר ערן קמין, מי שהיה במשך שנים חוקר בכיר ביאח"ה (היחידה המרכזית לחקירות הונאה במשטרה) וחקר פוליטיקאים רבים. בין הפוליטיקאים הבכירים שחקר ניתן למצוא את רה"מ לשעבר, אהוד אולמרט, וגם את השר לשעבר חיים רמון בפרשת הנשיקה. אמש, רמון הגיב לממצאים ב"עובדה" בחשבון הטוויטר שלו.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

רמון כתב כי "בתכנית "עובדה" של אילנה דיין ששודרה הערב, הוצג ערן קמין בתור "החוקר מספר 1. זו הצגה שקרית שכן ערן קמין היה מי שהשחית את החקירה בענייני בפרשת הנשיקה. קמין עבר עבירות חמורות כאשר שיבש הליכי משפט בזדון, העלים ראיות בכוונה והעיד עדות שקר בפני מבקר המדינה".

עובדה עם אילנה דיין (צילום: קשת 12)
עובדה עם אילנה דיין (צילום: קשת 12)

"השופט שלום ברנר שחקר את התנהלות המשטרה והפרקליטות בתיק קבע שערן קמין התנהל 'ברשלנות רבתי'. קמין הסתיר ממני בזדון האזנות סתר שהשופט ברנר מאשר כי אי מסירתן בזמן אמת פגעה קשות ביכולת ההגנה שלי. כדי להצדיק את אי מסירת החומר אמר קמין בעדותו כי 'ההאזנות לא היו רלבנטיות' וזאת בניגוד לעמדת כל גורמי החקירה שהעידו בבית המשפט. על כך אמר ראש אגף החקירות יוחנן דנינו בעדותו 'אין מחלוקת שההאזנות היו רלבנטיות ומי שאומר אחרת לא מבין בראיות, לא מבין בניהול משפט ולא בניהול בחקירות'".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

רמון המשיך וצייץ: "מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס שבדק את האזנות הסתר שנעשו בענייני, קבע שהליקויים בהתנהלותו של קמין ושאר המעורבים 'נבעו בעיקרם מכשל אישי של בעלי התפקידים ומאי קיום הכללים על-ידי אותם בעלי תפקידים, ולא מכשל ארגוני או מערכתי' ושמדובר ב'רשלנות ממשית'".

"מבקר המדינה לינדנשטראוס אף קבע כי יש לשקול מסקנות אישיות כלפי קמין ושאר המעורבים בהאזנות - מה שלא נעשה למרבה הצער. לשיא שיפלותו הגיע קמין בעדותו בפני השופט ברנר כשאמר ש"גם היום הייתי מורה לא לתמלל כי עם כל הכבוד להגנת הנאשם זה לא תפקידי לסייע להגנה. על כך אמר נשיא בית המשפט המחוזי לשעבר ורדי זיילר שגם הוא כתב דו"ח על הפרשה, כי 'עמדתו של קמין היא שאין זה מעניינו ליתן את הדעת לעובדות הרלבנטיות להגנה, כאילו אין זה תפקידו של חוקר לבחון את כל היבטי העובדות, בין הפועלות נגד הנחקר ובין הפועלות לטובת הנחקר'".

עוד הוסיף רמון: "כלומר לא חקר האמת הניע את החוקר המושחת מספר 1, אלא הרצון להרשיע ולשם כך כל האמצעים היו כשרים. ערן קמין נהג כך כאשר העלים ראיה חשובה שיכלה לזכותני בטענה ש"לא זכר שנמסרה לו. בדו"ח זיילר נכתב על קמין כי 'ברור שנעשתה בחקירת בפרשת רמון סטייה מהמקובל במשטרה. השאלה מדוע סטה קמין לא התבררה'. כדי לברר אם היה זדון בפעולת קמין ושותפיו המליץ זיילר להקים ועדת בדיקה ממשלתית, אולם המערכת המשפטית כולה, בראשות היועמ"ש, סיכלה את הקמתה תוך איומים קשים על שרי הממשלה".

לטענתו, "אילנה דיין טענה היום, אפילו הדגישה, שלא נפל פגם במשפט. זהו שקר. כל הגורמים שבדקו את הפרשה, קבעו שהסתרת חומרי החקירה פגעה קשות ביכולת ההגנה. בכל מדינה מתוקנת המשפט הזה היה מתבטל עקב כך. דיין העלימה בכוונה מהצופים את הפגמים שנפלו בהתנהלותו של קמין בחקירה, את הביקורת הנוקבת שמתחו שלושה שופטים בדימוס על התנהלותו, ואת הקביעה של מבקר המדינה כי יש לשקול מסקנות אישיות בעניינו".

"בספרי "נגד הרוח", שפורסם לפני שנתיים ובסרטון יוטיוב אני מפרט את מעלליו העברייניים של קמין בגיבוי מסמכים ועדויות וקובע כי הוא עבריין סדרתי. למרות ההאשמות החמורות שהאשמתי את קמין הוא שותק ושתיקתו כהודיה. הוא איננו חוקר מס' 1 אלא תופר התיקים מס' 1 ומקומו בכלא", סיכם.